Scherven brengen geluk RECENSIE

Lola (17) is stapelverliefd op haar vriend Doug. Haar schoonmoeder is helaas niet stapelgek op haar: ze biedt Lola 10.000 dollar om voorgoed uit Dougs leven te verdwijnen. Tegelijkertijd ontdekt Lola iets waardoor ze gedwongen is op het aanbod in te gaan. Tien jaar later komen ze elkaar weer tegen. De oude gevoelens laaien bij Lola direct weer op, maar Doug denkt daar heel anders over. Terwijl ze alles uit de kast haalt om zijn liefde terug te winnen, zet een andere man haar leven op z’n kop.
Jill Mansell typeert haar romans als romantische komedies. Dit boek is daar geen uitzondering op: humor en liefde voeren de boventoon. Lola belandt in de ene na de andere hilarische situatie en voor haar beste vrienden Gabe en Sally geldt hetzelfde. Ondanks het voorspelbare einde verveelt het boek geen moment door de verschillende verhaallijnen van Lola, Gabe en Sally.
Soms ergerde ik me aan de enigszins ouderwetse uitdrukkingen (Sally slaat haar ogen op vrijwel elke bladzijde ten hemel en de frequentie waarin Lola ‘jemig’ zegt of denkt verbreekt alle records), maar dat kan ook aan de vertaling liggen. Afgezien daarvan is dit een ideaal boek om mee weg te dromen. Een musthave voor alle Jill Mansell-fans!

Scherven brengen geluk

1  2  3  4  5
    (13 stemmen)

Lola gooit haar eigen glazen in als ze ja zegt tegen een onweerstaanbaar aanbod: met al dat geld kan ze dan wel iemand heel goed helpen, ze raakt er ook haar grote liefde Doug door kwijt. Tien jaar later komen Doug en Lola elkaar weer tegen. Ze voelt meteen weer die kriebels van vroeger. Hij blijkbaar niet... Maar Lola laat zich niet zomaar afpoeieren. Haar vasthoudendheid brengt haar in onmogelijke situaties. Lukt het haar om Doug terug te winnen?

MEMBER RECENSIES

• Engel

• Engel