Blijf bij me RECENSIE

Drie generaties krijgen met hetzelfde probleem te kampen, namelijk een verhouding met een getrouwd iemand. In het boek Blijf bij me kijken we mee met het leven van 3 personages. Izzie woont in New York en na niet veel geluk in de liefde te hebben gehad, is ze verliefd geworden op een super man. Alleen blijkt hij nog getrouwd te zijn, maar niet voor lang meer heeft hij haar verzekerd. Haar tante, Anneliese, beleeft de andere kant van het probleem. Als ze terug komt van de kerk met migraine, ziet ze haar man met haar beste vriendin. Ze blijken al een hele tijd een verhouding te hebben. Dan heb je nog het verhaal van Izzie’s oma, Lily, die een beroerte heeft gehad en in coma ligt. Tijdens het opruimen van spullen, zien ze haar dagboek waarin ze haar leven tijdens de Tweede Wereldoorlog beschrijft en haar liefde voor een getrouwde man.
Het leuke aan dit boek is dat het probleem van allebei de kanten wordt beschreven en ook in verschillende generaties. Het wordt niet goed gepraat, maar Cathy Kelly laat wel zien hoe de liefde je zover kan drijven. Het onderwerp is eigenlijk al zo vaak gebruikt in boeken, maar deze keer is het wel in een andere setting gebruikt en dat heeft een verfrissend effect. Dit boek past precies in de stijl van haar andere boeken en ook de schrijfstijl komt aardig overeen. Niet echt spetterend, maar wel degelijk en vermakelijk. Het enige wat ik niet goed kan plaatsen is de verhaallijn van Jodi. Zij doet onderzoek naar de familie waar Lily voor heeft gewerkt, maar er komt geen conclusie uit het onderzoek en verder heeft Jodi naar mijn idee ook niet iets toe te voegen. Dat maakt het boek echter niet minder leuk en minder goed.

Blijf bij me

1  2  3  4  5

Izzie Silver heeft het kleine Ierse kuststadje Tamarin verlaten voor een nieuwe start bij een hip modellenbureau in New York. Het leven is goed – tot ze haar eigen regels schendtbreekt en valt voor een getrouwde man. In Ierland ontdekt Izzie’s tante Anneliese dat haar man Edward een affaire heeft met haar beste vriendin. Diepgeschokt en woedend moet Anneliese toezien hoe haar wereld instort. Lily, de wijze, kalme grootmoeder van Izzie, raakt na een beroerte in coma. Aan haar ziekbed ontdekt Izzie het geheime liefdesverleden van haar oma, dat zich afspeelde tijdens de oorlogsjaren in Londen. Izzie en Anneliese zouden nog zoveel willen zeggen tegen Lily, maar vinden troost in haar aangrijpende dagboek, terwijl Lily het leven langzaam loslaat.

MEMBER RECENSIES

• Half zwart