MZZL meiden beroemd RECENSIE

MZZLmeiden beroemd is een verzameling van verhalen over de ‘mzzlmeiden’ die eerder in meidenblad Tina zijn verschenen. Hierin worden korte, op zichzelf staande belevenissen van Tanja, Hanna en Joan beschreven. Sommige verhalen vertonen overlap met de verhaallijn uit het vijfde deel (MZZLmeiden Party), maar er zijn ook scènes die niet eerder in boekvorm zijn verschenen, waarin de meiden en hun beroemde vader Parrot onder andere worden achtervolgd door een horde fans, privé-foto’s in de roddelbladen verschijnen en Joan denkt Robbie Williams per ongeluk te hebben vermoord. De titel slaat op het hoofdstuk waarin de beroemde vader van de drielingzusjes hen overhaalt mee te zingen tijdens één van zijn concerten. Deze verhalenbundel is beduidend minder dik dan de boeken uit de reeks, en de nadruk op de celebrity-scene is niet erg realistisch (zoals ook in de eerdere delen). Persoonlijk ben ik meer fan van de boeken, omdat Tanja, Hanna en Joan daarin ieder hun afzonderlijke verhaallijn hebben, die doorloopt tot het eind van het boek. Dat mis ik hier een beetje, maar de stijl is even aansprekend en is voor MZZLmeiden-fans zeker een vermakelijk, feel good boek voor tussendoor.

MZZLmeiden beroemd

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

MZZLmeiden: een bruisende serie vol spanning, liefde en meidenzaken Heb je nog niet eerder kennisgemaakt met de avonturen van de MZZLmeiden? Dan is dit je kans! Marion van de Coolwijk schreef veertien maanden lang korte verhalen voor Tina over Joan, Hanna en Tanja, die nu gebundeld zijn op verzoek van de fans. Wie de MZZLmeiden al langer volgt, leert ze nog beter kennen in deze nieuwe verhalen. Hanna blijkt ernstige hoogtevrees te hebben en probeert wanhopig te kiezen tussen Jasper en Pieter. Of dat lukt? Joan wordt op het vliegveld beroofd van haar tas met dramatische gevolgen voor de drieling. Tanja schaatst de benen uit haar lijf en ontdekt dat beroemd zijn niet altijd even leuk is.

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• De truc