Voor mijn vriendin RECENSIE

Ik heb het meestal niet op boeken die teveel hoofdpersonen hebben, maar bij dit boek is het geen enkel probleem. Alle hoofdpersonen hebben namelijk een link met Sally. Als Sally aan borstkanker overlijdt, blijken de meiden veel bij elkaar kwijt te kunnen. Ook starten ze gezamenlijk een project om mensen met borstkanker te steunen en Sally te herdenken. Hoewel de levens Abby, Erin, Lizzie en Jess allemaal heel verschillend zijn, met uiteenlopende problemen, blijken ze wel allemaal hetzelfde verdriet te kennen.

Het is echt een mooi geschreven boek, op elke bladzijde gebeurt wel weer wat. Daardoor is het geen moment saai, maar het wordt ook geen moment te druk. Je hebt niet het gevoel dat je hoofd gaat tollen van alle gebeurtenissen. Ook zijn de hoofdpersonen allemaal ''gewone'' mensen. Ik had echt het idee dat het mijn vriendinnen zouden kunnen zijn. Vriendinnen waar ik lief en leed mee deel, maar ook af en toe eens lekker een kopje thee mee drink. Af en toe is het boek ook een tranentrekker. Vooral als je de grafrede leest die Steve voor zijn vrouw schreef. Dan vraag je je af, of er echt voor alles een reden is.

Gelukkig is het maar een boek, maar er zijn nog genoeg mensen die aan (borst)kanker overlijden. De schrijfster weet ons allemaal weer even wakker te schudden, mensen met kanker blijven ook mensen. En geen enkel mens wil genegeerd worden. Een vriendinnenboek voor iedereen, ook voor de mensen die eens wat serieuzere chicklit willen lezen.

Voor mijn vriendin

1  2  3  4  5

Abby, Jess, Lizzie en Erin hebben de nodige zorgen en problemen. Na 17 jaar huwelijk is Abby niet meer zo zeker van haar man Tom. Abby's tienerdochter Jess is bang dat ze nooit een vriend zal krijgen. Lizzie heeft voor iedereen tijd, zelfs voor haar ex, maar ze is zichzelf vergeten. Erin keert terug van Chicago naar Ierland  - en naar een verdrietig geheim uit haar verleden.
    Vier vrouwen, in beslag genomen door het leven van alledag. Tot zich een tragische gebeurtenis voordoet en Abby, Jess, Lizzie en Erin beseffen wat vriendschap werkelijk kan betekenen.

MEMBER RECENSIES

• Duivelspact