4 Vriendinnen, 1 spijkerbroek

Heerlijke ''tiener-chicklit''! Het is een geweldig verhaal, ook voor de wat ''oudere'' lezers. Het verhaal gaat over een viertal 16-jarigen, wat je echt terugbrengt in je eigen tienertijd. Heel standaard om te zeggen, maar het is wel degelijk een herkenbaar verhaal.
Het is een raar idee is dat vier meiden met een verschillend postuur dezelfde spijkerbroek passen. Toch is het wel heel origineel om deze broek rond te laten reizen naar de plekken waar ieder van het viertal hun zomer, apart van elkaar, doorbrengt. De broek reist van Griekenland naar Amerika, en weer terug. Niet te vergeten dat er strikte regels aan het dragen van de Reizende Broek verbonden zijn. Elk personage heeft haar eigen verhaallijn en dat maakt het boek zo leuk. Je krijgt niet het idee dat je vier verschillende boeken aan het lezen bent, want de verhaallijnen zijn sterk met elkaar verbonden, doordat de broek in elke verhaallijn een grote rol speelt. Het is grappig, ontroerend, maar ook erg onweerstaanbaar. Echte tienerproblemen die we allemaal herkennen, maar ook wat schokkende tranentrekkers, waarbij ik het maar moeilijk droog heb weten te houden. Het boek lees je in één ruk uit, omdat je steeds wilt ontdekken hoe het verder gaat. Ik blijf erbij dat het boek echt voor tieners geschreven is, dus als je daar niet van houdt, raad ik hem niet aan. Degenen die wel eens iets anders willen dan de ''standaard'' chicklit, geef ik het advies naar de winkel te rennen en een dagje vrij te nemen van je dagelijkse bezigheden!