Moviegirl! RECENSIE

Als je van de wereld van glamour, rijkdom en arrogantie houdt, is Moviegirl! je op het lijf geschreven.
Het boek gaat over een "gewone" vrouw die onderaan de ladder van Hollywood begint. Haar doel is hogerop te komen en een succesvolle producent te worden. Tot die tijd is ze tweede assistente van een cokesnuivende filmagent. Ze wordt overal als een voetenveeg gebruikt. Koffie halen en telefoonlijsten bijwerken zijn haar dagelijkse bezigheden, naast het uitlaten van de hond van haar baas in haar privé-tijd en (tevergeefse) pogingen een onbekende scriptschrijver aan het licht te brengen.
Opvallend is hoeveel valse roddels de schrijfsters over de beroemde Hollywoodsterren loslaten. Ze helpen je een handje door alleen de voornamen van de beruchte sterren te noemen, en je verbeelding vult de rest vanzelf wel in. Hoewel... wie zegt dat het over dé Cameron gaat, die een broek van de K-mart aanheeft, en is het wel dé George, die strippers huurt voor zijn eigen pleziertje?
Moviegirl! is een heerlijk en vermakelijk boek dat al je vermoedens over het ''bitchy'' Hollywood bevestigt. Het boek had van mij een hartje méér gekregen als de schrijfsters ietsje mínder hadden geschreven. Het verhaal wordt halverwege toch wel erg lang uitgerekt. Jammer! Want de opzet van het verhaal is enorm leuk. De auteurs zijn kennelijk erg goed in hun oorspronkelijke vak: het schrijven van gedetailleerde filmscripts. Hoe dan ook, zeker een boek voor de die-hard chicklit lezer.

Moviegirl!

1  2  3  4  5

Elizabeth Miller is de assistente van de assistente van een filmagent in Hollywood. Ze maakt afspaken met de kapper voor Cameron D., huurt strippers in voor George C. en laat de hond van haar baas uit. Dagelijkse kost in Hollywood, maar niet Elizabeths ambitie. Niemand, ook geen geniepige assistente of hitsige producent zal haar ervan weerhouden om zelf producente te worden. Maar eerst moet ze nog koffie voor haar baas halen...
    Moviegirl! staat bol van verhalen over de krankzinnige, achterbakse en ongelooflijk glamoureuze bevolking van Hollywood.