Blijf online! RECENSIE

In Blijf Online kijk je door de ogen (of naar het computerscherm) van Kate: een nieuwe personeelsfunctionaris van de New York Journal. Ze moet van haar bazin de geliefde kantinejuffrouw om een loze reden ontslaan, maar haar collega''s bestoken Kate met mailtjes dat ze haar niet moet laten gaan. Zélf ziet ze die overheerlijke chocolademuffins ook niet graag verdwijnen. Wanneer de kantinejuffrouw een rechtzaak aanspant tegen de krant, is Kate verder van huis. Het is net uit met haar ex, ze heeft geen eigen huis, en binnenkort dus ook geen baan meer. Totdat er een nieuwe liefde op het toneel verschijnt. En laat dat nou net de advocaat zijn die de krant vertegenwoordigt én de zwager van haar gehate bazin blijkt te zijn…
Net als in het eerdere boek van Meg Cabot, Mail me alles, wordt het verhaal op een ongewone manier verteld. Naast de bekende e-mailuitwisselingen, zijn er dit keer ook MSN-gesprekken, dagboekfragmenten en voicemailberichten aan de schrijfwijze toegevoegd. Een goede keuze van Cabot, want dit zorgt voor wat meer afwisseling en een interactiever verhaal. Dat maakt het voor de lezer aantrekkelijker en eenvoudiger om het verhaal te blijven volgen. Een grappig detail is dat de personages uit Mail me alles, ook in het verhaal voorkomen.
Hoewel het plot niet veel meer van hetzelfde is, maakt de bijzondere schrijfstijl dat het boek tóch met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Wat wil je nou nog meer: een leuke kaft, een beetje voorspelbaar, maar toch verrassend plot en een héérlijk tijdverdrijf voor een middagje in de zon. En dan bedoel ik ook écht een middagje, want door de ''simpele'' schrijfwijze, lees je dit boek in no-time uit!

Blijf online!

Meg Cabot

11 mei 2006

ISBN 9049921019
    Uitgever Pimento
    399 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Boy Meets Girl

Pimento

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Kate heeft het erg naar haar zin bij de New York Journal, waar ze haar eerste baan heeft op de afdeling Personeelszaken. Binnen korte tijd is ze erg geliefd geworden bij haar collega's. Dit tot afgrijzen van haar baas Amy, die niet bepaald populair is bij de werknemers van de krant.
    Wanneer Kate, onder druk van Amy, een populaire collega moet ontslaan, gaat alles mis. Er komt een rechtzaak en Amy schuift alle schuld af op Kate. Die dreigt zelfs haar baan te verliezen. En dan wordt Kate verliefd op de advocaat van de tegenpartij...die tot overmaat van ramp de broer blijkt van Amy's verloofde! Gelukkig steunen haar collega's, vrienden en vriendinnen haar voortdurend per e-mail en MSN.

MEMBER RECENSIES

• De wrekers 3 - Calamity