Fantastica RECENSIE

''Eerste Nederlandse roman over het leven van een weblogger'' staat met grote letters op de achterkant van Fantastica. En aan het begin van het boek komt de weblog van Roos regelmatig ter sprake en heb je als niet-webloggende lezer zelfs een beetje het gevoel dat je wat mist. Maar het feit dat Roos een weblog heeft is eigenlijk totaal niet belangrijk voor het verhaal. Het is meer een af en toe terugkerend thema. Via haar weblog krijgt ze een relatie krijgt met Jake, van wie ze eigenlijk niets afweet. Haar vrienden wijten dit aan haar weblog, maar ook in de kroeg kan je natuurlijk mannen ontmoeten waarvan je helemaal niets weet.
Merel heeft een lekkere stijl, vol Hollandse eerlijkheid, goede seksscenes en een originele inslag. Roos is erg eerlijk over haar minder goede eigenschappen. En de ADHD-achtige Jake wordt neergezet als een erg gezellige jongen waar je echt van kan houden.
Fantastica bevat af en toe een slordigheidje of een los eindje. Het verhaal stelt niet bijzonder veel voor en het eind is niet helemaal bevredigend, en toch… is het écht een heel leuk boek. En het oog op de kaft ''glows in the dark''. Een aanrader!

Fantastica

1  2  3  4  5

Roos de Leeuw heeft een populaire weblog en ontmoet via haar site allemaal mannen met wie ze geslaagde, hilarische en rampzalige dates heeft. Geen van hen is de man van haar leven, terwijl ze daar zo hard naar op zoek is. En dan leert ze Jake kennen. Jake is dol op Roos, lief, grappig en net als zij bezeten van internet en muziek. Zij droomt zich een mooie toekomst - de ideale man blijkt toch te bestaan. Maar is liefde via internet wel wat het lijkt? Hoe gevaarlijk is de wereld van het web? En wie is er uiteindelik gekker: Jake of Roos zelf?

• Waar is de cast van Teen Wolf nu

• 10 redenen waarom Stephen Amell een lekker ding is

• 10 momenten die bewijzen dat Shrek geen kinderfilm is