Vriendschap in Rome RECENSIE

Luca Spaghetti is een van de personen die schrijfster Elizabeth Gilbert heeft ontmoet op haar reis in het boek Eten, bidden, beminnen. Dat is een leuk weetje, maar voor het lezen van dit boek maakt het niks uit. Het is een luchtig boek waarin de schrijver vertelt over zijn achternaam, over verschillende pasta''s, over Italianen en voetbal en over zijn liefde voor Amerika en Amerikaanse muziek. De omschrijving belooft de "leukste reisgids door Rome" en dat is het niet, want de enige reis die wordt beschreven is zijn reis door Amerika. Voor het bezoeken van Rome krijg je geen praktische tips, maar de sfeer van de stad is wel heel goed neergezet. Het enthousiasme waarmee Luca Spaghetti zowel Amerika als Italië beschrijft geven een vertrouwd gevoel: je hoort de scooters toeteren, je kunt de pasta bijna proeven en je krijgt gelijk zin om in het vliegtuig te springen. Dit boek is geen reisgids, maar voelt als een mini-vakantie om vanaf je bank te beleven.

Vriendschap in Rome

Luca Spaghetti

29 september 2010

ISBN 9789023458937
    Uitgever Cargo
    224 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Un romano per amico. Mangia, prega, ama a Roma. Storia di...
  • Ondertitel:

de leukste reisgids door het Rome van Eten bidden beminnen

Cargo

Reizen

1  2  3  4  5

‘Beste Luca, een kennis van de universiteit vertrekt over enkele dagen naar Italië om een tijdje in Rome te wonen. Ik heb haar jouw mailadres gegeven en ze neemt contact met je op. Ze is schrijfster. Haar naam is Elizabeth Gilbert.’

Deze vluchtige introductie groeide al snel uit tot een hechte vriendschap tussen Luca en Liz, zoals beschreven in het eerste deel van haar wereldberoemde boek Eten, Bidden, Beminnen. Met charme en humor schrijft Luca nu over zijn belevenissen met Gilbert in Rome en over de invloed van de vriendschap op zijn leven, zoals een ontmoeting met Julia Roberts. In deze allerleukste reisgids voor Rome-zoals-alleen-de-Romeinen-het-kennen, neemt Luca ons mee naar de hotspots, verborgen plekjes, kunstwerken, heerlijke restaurantjes en vertelt hij over de tradities van de eeuwige stad.

• Film top 6: maart 2021

• Young Adult top 6: maart 2021

• Fictie top 6: maart 2021