Gooische vrouwen: hoe het begon RECENSIE

Als één van de weinige in Nederland had ik nog nooit naar de tv-serie Gooische Vrouwen gekeken. Ik hoorde er natuurlijk wel allerlei verhalen over, maar ik heb zelf gewoon weinig tijd om een serie te volgen op tv. De positieve verhalen bleven maar komen en natuurlijk werd ik steeds nieuwsgieriger, maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik voor het boek nog geen 1 aflevering had gezien. Gooische vrouwen: hoe het allemaal begon, begint als Claire, Anouk en Willemijn een jaar of 16 zijn en kijken naar de trouwerij van Prins Charles en Lady Diana. Hun belevenissen door de jaren heen wordt in het boek steeds gekoppeld aan de gebeurtenissen rondom Prinses Diana, wat ik zelf erg leuk vond! Het verhaal van Cheryl loopt daar parallel naast en ook zij volgt Prinses Diana op de voet. De vriendinnen nemen je mee van eerste vriendjes, studiekeuzes, feestjes, meer vriendjes, werkperikelen en ga zo maar door. Eigenlijk hun weg naar volwassenheid op een echte ''meidenmanier''. Het boek werkt echt naar de serie toe, je begrijpt gaandeweg waarom hun band zo sterk is en wat ze allemaal hebben meegemaakt met elkaar. Aan het einde van het boek hebben Claire, Anouk en Willemijn Cheryl nog steeds niet ontmoet, het eindigt namelijk met de verhuizing van Cheryl naar het Gooi, waar de serie begint. Toen ik het boek uit had, was ik overtuigd en ben ik seizoen 1 gaan kopen van de serie. En zoals je van een echte chicklit/flick-fan verwacht was ik hooked! Ik merkte wel wat verschil tussen het boek en serie en dan met name in het karakter van Cheryl, die in het boek veel meer overkomt als een intelligente vrouw, die haar zaakjes goed voor elkaar heeft. Het boek is vooral leuk voor de echte diehardfans, en voor de paar mensen die net als ik de serie nog niet hebben gezien en wél tijd hebben voor het boek!

Gooische vrouwen: hoe het begon

1  2  3  4  5

Cheryl, Anouk, Claire en Willemijn wonen in dezelfde villawijk midden in het Gooi, waar het leven draait om de tennisclub, het schoolplein en de brasserie. Daar ontmoeten ze hun minnaars, showen ze hun kinderen en voeren ze hun gesprekken, Zij bewijzen dat het leven niet ophoudt na je veertigste: ze zijn mooi, succesvol, gelukkig en hebben altijd een glas witte wijn bij de hand. En als het tegenzit hebben ze elkaar.
    Het boek Gooische vrouwen: hoe het begon vertelt de voorgeschiedenis van de vier vriendinnen die in de succesvolle serie de show stelen. Waar komen ze vandaan? Waarom werden zij hartsvriendinnen? En waar ontmoetten ze de liefde van hun leven? Gooische vrouwen: hoe het begon geeft antwoord.