Beautiful Creatures (Betoverd) RECENSIE

Ik had geen idee waar ik aan begon toen ik deze dikke pil opensloeg. Ik was vantevoren een beetje sceptisch, omdat de boeken over heksen, vampieren en dergelijke de grond uit lijken te schieten en vaak vind ik het wat vergezocht. Maar, eenmaal begonnen in dit boek, kon ik me daar niet meer druk om maken.

Opvallend aan dit verhaal is dat het vanuit een tienerjongen wordt verteld, wat het anders maakt dan de meeste (Fantasy) chicklits. Ethan droomt over een meisje, wier hij nog nooit ontmoet heeft. Het is steeds dezelfde droom, die ook steeds heftiger wordt. Maar waarom? Wat moet hij ermee? Ethan is vastberaden dit uit te zoeken en merkt dat alles met zijn nieuwe klasgenoot Lena te maken heeft. Wat is er nou zo anders aan Lena? En waar is Lena bang voor? Al snel leef je 100% met Ethan en Lena mee.

De spanning wordt goed opgebouwd en op een bepaald moment kun je het boek gewoon niet meer wegleggen, omdat steeds meer stukjes op hun plaats vallen en je móét weten hoe het afloopt. Maar echt afgelopen is het uiteindelijk niet, maar wel een goede opening voor het vervolg. Dit dikke boek heeft alles: liefde, spanning, magie, leuke personages. Zeker een aanrader voor iedereen die zich wil laten verrassen!

Wist jij dat dit boek pas verfilmd is? Bekijk hier de trailer:

Beautiful Creatures

1  2  3  4  5
    (38 stemmen)

Lena Duchannes is geen gewoon tienermeisje, zoals er zovelen rondlopen in het kleine zuidelijke stadje Gatlin. Ze probeert wanhopig haar macht te verbergen, en ze heeft te maken met een vloek die haar familie al generaties lang achtervolgd. Maar zelfs binnen de verwilderde tuinen, troebele moerassen, en overwoekerde begraafplaatsen van het vergeten zuiden kan een geheim niet eeuwig verborgen blijven. Ethan Wate, die het juiste moment afwacht om te ontsnappen uit Gatlin, wordt geplaagd door dromen over een mooi meisje dat hij nog nooit heeft ontmoet. Wanneer Lena naar de oudste en meest beruchte plantage van de stad verhuisd, voelt Ethan zich op onverklaarbare wijze tot haar aangetrokken. Hij is vastbesloten om te ontdekken waarom zij met elkaar verbonden zijn. In een stad zonder verrassingen zou een geheim alles kunnen veranderen...

- Beautiful Creatures verscheen eerder onder de Nederlandse titel Betoverd
    - Bekijk ook de filmtrailer van Beautiful Creatures: