Dubbelleven

Cate Fante is verkozen tot de enige vrouwelijk rechter van Philadelphia. Wanneer ze zes maanden na haar benoeming over een moeilijke zaak moet beslissen gaat alles mis. Twee gruwelijke moorden en poging tot moord op haarzelf leiden tot opeenvolgende, ellendige gebeurtenissen. Wanneer Cate haar baan dreigt te verliezen, neemt ze het heft in eigen hand. Ze gaat op jacht naar de echte moordenaar en deinst niet terug voor de risico''s. Wanneer de ontknoping dichterbij komt, weet ze niet meer wie ze kan vertrouwen en wie niet.
Dubbelleven is een spannend boek, maar niet een verhaal waarbij je voortdurend op het puntje van je stoel zit. Omdat het meer neigt naar een ‘rechtbankdrama’, kabbelt het verhaal soms wat voort. Tenminste, zo lijkt het: het plot zit echter ijzersterk in elkaar, dat heeft de schrijfster magnifiek gedaan. Daarnaast zitten er een aantal passages in, waarbij je niet weet hoe snel je moet lezen, omdat het zo razend spannend is!
Wanneer je denkt dat de dader is ontmaskerd, draait het verhaal zich volledig om. Ik heb Dubbelleven in één keer uitgelezen, het was onmogelijk om het boek neer te leggen. Dat had te maken met de hoofdpersonage, Cate, die een échte vrouw is. Intelligent, heeft doorzettingsvermogen, aantrekkelijk maar is naast deze fantastische kwaliteiten ook niet helemaal foutloos. Dat maakt dat je je kan vereenzelvigen met dit personage. Maar het had zeer zeker ook te maken met het stukje romantiek dat niet mocht ontbreken in dit verhaal. Dit wordt op zo''n tere manier beschreven, dat je bijna vergeet dat je een boek aan het lezen bent.
Absoluut een aanrader voor een regenachtige middag.