Liefdescollege in Venetië RECENSIE

Een nieuw boek van Belinda Jones! Yes! (hoewel ik persoonlijk de leuke, kleurrijke kaft mis…)
Kristy is 36 jaar, woont samen met Joe en is journalist voor Hot! Magazine. Ze wordt undercover naar Venetië gestuurd om van binnenuit te onderzoeken of het Liefdescollege daar wel ''echt'' is en geen verkapt bordeel. Ze neemt haar broer Kier mee, die door liefdesverdriet behoorlijk depressief geworden is en ontroostbaar lijkt. Dat kan alleen maar uit de hand lopen en wat volgt is een klucht aan misverstanden, ruzies en toevallige ontmoetingen.
Belinda is erin geslaagd weer een superboek te schrijven. Haar stijl blijft onovertroffen: grappig, snel, vol zelfspot, prachtige omschrijvingen van de omgeving met veel oog voor details. Halverwege het verhaal zit er een klein ''dipje'' in de verhaallijn. Er wordt dan wel erg veel aandacht besteed aan Venetië zelf, aan alle pracht en praal van de stad, de cultuur en het heerlijke eten. Belinda beschrijft het met zoveel enthousiasme dat je het gevoel hebt dat je er bent geweest, maar wie chicklit vooral voor de romantiek leest, zal in deze passages toch even moeten doorbijten. Het is echter zeker de moeite waard, want het einde is helemaal perfect! En voor wie Verliefd op Capri heeft gelezen, bevat Liefdescollege in Venetië ook nog een hele leuke verrassing.
Dat Belinda geen oppervlakkige boekjes schrijft, wisten we al, maar toen ze dit boek schreef was ze zelf duidelijk ook een jaartje ouder. Geen jeugdige naieve hoofdpersoon, maar diepgaande levenslessen over het verschil tussen liefde en verliefdheid, over al dan niet tikkende biologische klokken en over romantische mannen. Maar daarvoor moet je toch echt in Venetië zijn...

Liefdescollege in Venetië

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Goede manieren leren we van onze ouders. Lezen, rekenen en schrijven leren we op school, sociale vaardigheden van onze vrienden. Maar wie leert ons de subtiele nuances in de verleidingskunst en in de romantiek? Het liefdescollege in Venetië is er om daarbij te helpen. Schrijf je in en je wordt gegarandeerd een subtiel verleidster. Maar zit er misschien meer achter de lessen ‘geheimen van het verleiden’ en ‘de kracht van passie’ dan je op het eerste gezicht zou denken? Journaliste Kirsty Bailey gaat undercover om erachter te komen wat er op het programma van het College staat en in twee weken hoopt ze te ontdekken of het hier om oplichterij of ware romantiek draait. Wat zal het zijn? Ze geeft zich over aan het 'Italiaanse leven' en beleeft twee gedenkwaardige weken die haar leven in vuur en vlam zetten.