De Fifties Club

Paula''s man Richard is makelaar met een passie voor het winnen van prijsvragen en quizzen. Haar oudste dochter is aan het puberen, terwijl haar jongste dochter leeft in haar eigen wereldje. Paula zelf zorgt voor het huishouden en ze helpt op het makelaarskantoor van haar man. Eigenlijk is het leventje van Paula prima, maar toch mist ze iets…Vroeger was alles anders, mensen hadden respect voor elkaar, aten veel gezonder en maakten tijd voor elkaar. Samen met haar vriendinnen besluit Paula een club op te richten, net zoals ze vroeger deed toen ze nog kind was. Ze besluiten om het De Fifties Club te noemen. Samen gaan ze proberen de wereld een beetje beter te maken, en een beter leven begint natuurlijk bij jezelf. Paula organiseert met de club een fifties week voor het makelaarskantoor en al gauw loopt het ietwat uit de hand. Paula verliest zichzelf in de club en verandert alles om haar heen. Haar werkzaamheden en manier van doen valt op, en al gauw wordt ze uitgenodigd voor een talkshow. Richard en Paula beginnen uit elkaar te groeien, en Paula zal een keuze moeten maken tussen haar passie en de liefde van haar leven.
Steeds vaker kom je het tegen en hoor je erover in de media. Vele reclames en gesprekken zijn er aan gewijd: Vroeger… In het vierde boek van Janine Hoekstein is er eindelijk iemand die opstaat en er voor uitkomt dat ze het zo niet langer kan aanzien. Het boek is serieus geschreven, maar heeft een humoristische ondertoon. Hoewel ik denk dat ikzelf niet helemaal tot de doelgroep behoor (met mijn 24 jaar) vond ik het toch erg inspirerend. Aan de ene kant begrijp ik Paula erg goed, maar soms sloeg ze wel erg door in haar doen en laten. Ik ben van mening dat mensen door de jaren heen niet voor niets deze maatschappij hebben gecreëerd en dat je soms het verleden moet laten rusten. Ik heb mijn moeder het boek ook laten lezen en die was lyrisch! Na een aantal gesprekken over het boek waren we er met ons tweeën over uit. Dit is precies waar het boek goed voor is, discussie over de positieve dingen uit het heden en de positieve dingen van het verleden. Geen saai boek over hoe het wel en niet moet, maar een leuk en boeiend verhaal waar je op het eind gaat nadenken over je eigen manier van leven. Een echte aanrader voor de 35+ chicklit-lezeressen!