De dikke van Daphne RECENSIE

De dikke van Daphne is een omnibus van drie boeken van Daphne Dekkers: 1. De geboorte van een moeder, 2. De geboorte van een gezin en 3. Pedagoochelen. De geboorte van een moeder gaat vooral over Daphnes zwangerschap en de babyperiode van haar kinderen. In De geboorte van een gezin, wordt deel één herhaald en het tweede, derde en vierde levensjaar van haar kinderen beschreven ook wel het dreumes, peuter en kleuter jaar genoemd. Jawel, je verwacht het niet maar Pedagoochelen gaat over groep 1, 2 & 3. Oftewel de boeken volgen elkaar heel logisch op. Ze zijn alleen onmogelijk achter elkaar te lezen - tenzij je een baby, peuter en groep 2''er in huis hebt rondlopen. Daphne Dekkers schrijft uit ervaring, met veel humor en ontzettend eerlijk over haar zwangerschap (soms zelfs te eerlijk!), haar relatie en haar kinderen. Ze schrijft vlot en je leest dan ook makkelijk door de boeken heen. Het is een leuk naslagwerk over haar afgelopen tien jaar, maar niet echt een representatief boek mocht je meer willen weten over zwangerschap of kinderen opvoeden. De omnibus is geen boek om in één keer te lezen. Het is een overdosis van het leuke, schattige gezinnetje Dekkers en eenmaal aan het tweede boek begonnen was ik een beetje Daphne-moe. Deel drie was wat mij betreft een onmogelijke opgave en daar ben ik dan ook niet meer in begonnen. Behalve Daphne-moe was ik ook even kinder moe. Ik kon me steeds moeilijker inleven in het boek, mede doordat ik zelf nog geen kinderen heb. Daphne levert met De dikke van Daphne haar verhaal in een naslagwerk, met veel gevoel voor humor, waarvan je ieder jaar één hoofdstuk moet lezen - afhankelijk van jouw levensfase!

De dikke van Daphne

1  2  3  4  5

De geboorte- en moederbundels van Daphne Deckers zijn al jaren verplichte kost voor iedere aanstaande moeder. Honderdduizenden vrouwen herkenden in het werk van Daphne veel van hun eigen twijfels, problemen en verwachtingen. Geen enkele auteur wist de afgelopen jaren de gevoelens van de aanstaande moeder zo perfect te verwoorden. De dikke van Daphne brengt nu voor het eerst drie bestsellers bijeen. In De geboorte van een moeder beschrijft Daphne Deckers op openhartige wijze haar ervaringen met zwanger zijn en moeder worden en bevat ook veel praktische informatie en handige tips voor de zwangerschap en de kraamtijd.
    De geboorte van een gezin is een humoristische en vooral openhartige kroniek van de eerste vier jaar met haar kinderen. Deckers bespreekt aan de hand van de talloze anekdotes de lichamelijke en geestelijke ontwikkeling van de baby, de dreumes, de peuter en de kleuter.
    Pedagoochelen geeft een goed beeld van het hedendaagse moederschap met al zijn lusten en lasten. De lichamelijke en geestelijke ontwikkeling van kinderen in groep 1, groep 2 en groep 3 is perfect materiaal voor de scherpe observator Daphne Deckers.

- Ook als verkrijgbaar e-book

MEMBER RECENSIES

• Sterrenstof