Zus RECENSIE

Ook al wil Siska Mulder absoluut niet dat haar boek chicklit genoemd wordt, Zus past perfect op deze site! Zus heeft een vrouwelijke hoofdpersoon van ongeveer 30 jaar die in de ik-vorm haar verhaal - waaronder haar liefdesleven - vertelt. Als dat geen chicklit is…

Maar het boek heeft zeker meer diepgang dan het gemiddelde boek op ChickLit.nl, en het onderscheidt zich dan ook zeker van de luchtige chicklit. Zus is een heel goed boek, en voor een bredere doelgroep. Het is klein en dun en ook de kaft vind ik persoonlijk verschrikkelijk. De buitenkant is dus niet echt indrukwekkend. Maar schijn bedriegt. De inhoud van dit boek is groter dan het formaat doet vermoeden. Het bevat het complete verhaal van An Woud. Haar vorige persoonlijkheid, haar nieuwe persoonlijkheid en alles daar tussenin.

Vanaf de eerste bladzijde was ik gegrepen door Siska''s stijl: perfect uitgebalanceerde proza in mooie zinnen die geen ruimte voor afdwalen overlaten. Siska vertelt zoveel in zo weinig woorden, dat je meteen na het eerste hoofdstuk al overtuigd bent: dit boek is de moeite waard! Het eind is iets minder dan het begin, iets warriger en iets te "happy", maar Zus is hoedanook een aanrader en Siska is een nieuw talent!

Zus

1  2  3  4  5

An Woud vraagt zich af wie toch die saaie, bangige vrouw is die ze in de spiegel ziet. Zij doet waar andere vrouwen slechts van dromen: ze begint een nieuw leven. Ze verbreekt haar ingedutte relatie, neemt ontslag en verhuist van een suf provincieplaatsje naar Amsterdam. An Woud vindt zichzelf opnieuw uit. Met succes. Ze wordt copywriter bij een bekend reclamebureau, met een hippe vriendenkring en een mooie minnaar on the side. Ze laat het verleden achter zich en wil niets meer te maken hebben met die burgelijke, onzekere vrouw die ze ooi was. Het leven lijkt An toe te lachen, maar al snel komen er barsten in het fundament. Waarom heeft ze geen contact meer met haar ouders? Hoe zit het met de zus die ze moedwillig verzwijgt? Langzamerhand wordt duidelijk waarom ze radicaal heeft gebroken met haar verleden. Het is maar de vraag of An Woud de zelfverzekerde, zorgeloze vrouw is voor wie ze zich uitgeeft.

MEMBER RECENSIES

• Harry Potter en Het Vervloekte Kind Deel Een en Twee

• De geest in het plafond - Emily Jackman