Saladedagen RECENSIE

Eelco Rommes, beter bekend onder pseudoniem Knof, is er naar mijn mening voor meer dan honderd procent in geslaagd om een fantastisch debuut neer te zetten. En dan heb ik het niet zomaar over een fantastisch debuut. Knof laat je enorm genieten tijdens het lezen van zijn boek Saladedagen. Vele blunders, zakelijke kantoorperikelen, een vrouw met gierende zwangerschapshormonen, terugblikken naar het studentenleven, mannenbah, vader worden, lekkende tepels; al deze ingrediënten bij elkaar maken het tot een onweerstaanbaar grappige roman. Alleen de cover van het boek maakt je - als het goed is - al nieuwsgierig naar wat de inhoud is. En als je dan ook nog eens aan ieder begin van een hoofdstuk een heerlijk pakkende titel vindt, wordt de zin om door te blijven lezen alsmaar groter. Knof kan dingen zó beschrijven, dat je de kans krijgt om met eigen ogen een kijkje te nemen in het leven van de hoofdpersoon als toekomstig jonge vader. Hij start het boek met een stukje van één van de laatste hoofdstukken van het boek, waardoor je onmogelijk het boek weg kunt leggen omdat je zo benieuwd bent hoe het afloopt. De terugblikken naar het studentenleven waarin de twee hoofdpersonen Lennart en Pien elkaar hebben ontmoet, tot de geboorte van hun eerste kindje zeven jaar later, met tussendoor een nieuwe baan voor Lennart plús kort daarop een promotie, maken Saladedagen niet zomaar een boek. Dit boek is echt een genot om te lezen. Een boek waarbij een glimlach van begin tot einde niet van je gezicht verdwijnt.

Saladedagen

Knof

6 september 2011

ISBN 9789049952402
    Uitgever Mistral
    288 pagina's

Mistral

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

De tune van Knightrider klonk en in een reflex haalde ik mijn telefoon tevoorschijn en keek wie het was. Terwijl ik het deed, wist ik dat ik een fout maakte. Een grote fout.

Als zijn vrouw zwanger raakt, ziet Lennart verontrust aan hoe zijn leven overhoop gehaald wordt. Wanneer zijn baas hem een unieke kans biedt om promotie te maken, vlucht hij in zijn werk. Terwijl Lennart overuren draait, eist het thuisfront steeds meer zijn aandacht op. Verscheurd door ambities, liefde en onzekerheid struikelt hij van kantoor naar huis, van pufclub naar verloskundige. De problemen stapelen zich verder op als hij de verleidelijke Karlijn ontmoet. Lennart ondervindt dat je in het spitsuur van je leven beter beide handen aan het stuur kunt houden.

MEMBER RECENSIES

• Swing time