Verliefd van 2 kanten RECENSIE

Maud en Raoul hebben gezoend. Wat nu? Was het zomaar een zoen of vindt Raoul haar echt leuk? En hoe weet je eigenlijk of je verliefd bent? Dat wil Raoul wel eens weten. Maud en haar vriendin Lynn analyseren elk detail en maken tests uit meidenbladen. Raoul''s vrienden plagen hem juist de hele tijd omdat hij ''verliefd'' is, en dan zit zijn ex ook nog eens achter hem aan. Kortom: Raoul en Maud ervaren hun verliefdheid allebei heel anders. En als Lynn met een akelige roddel over Raoul komt, wordt al helemaal duidelijk dat elk verhaal twee kanten heeft. De cover van het boek maakt het al duidelijk: hetzelfde verhaal wordt vanuit twee personages verteld. Zo krijg je een goed idee van hoe meisjes en jongens met liefde omgaan. Maud is heel onzeker en bespreekt alles tot in detail met Lynn, waardoor haar deel traag op gang komt. Raoul daarentegen houdt alles liever voor zichzelf en onderneemt meer actie, in plaats van tot in den treure over alles na te denken. Daardoor zit er veel meer vaart in het deel over Raoul en is zijn deel aanzienlijk leuker om te lezen. De dialogen zijn vlot en realistisch. Hoewel het misschien wel wat ongeloofwaardig is dat jonge meisjes elkaar ‘lieverd’ noemen. Verliefd van 2 kanten heeft een origineel concept en de schrijfster heeft zich goed ingeleefd in beide personages. Een leuk meidenboek over liefde(sverdriet) en vriendschap.

Verliefd van 2 kanten

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Als Maud voor het eerst van haar leven echt verliefd is, slaat de onzekerheid toe. Tot overmaat van ramp stuurt ze hem een mail die hij nooit had mogen lezen. In het eerste deel van deze jeugdroman verteld ik-persoon Maud in een wervelende hedendaagse stijl over haar verliefdheid en gevoelens. Waarom weten anderen zoveel meer van de liefde van zij? In het tweede deel klinkt Raouls vertelstem. Van zijn kant snapt hij meiden vaak niet. Ze praten zo anders. Wat verwacht Maud van hem? En waarom dwarrelt zijn ex-vriendin ook nog steeds om hem heen? Als het misloopt, hebben beiden hun eigen waarheid.

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• De wreker van Laagstad