Cathy's ring RECENSIE

Cathy''s ring is het interactieve slotdeel in de trilogie over Cathy, met een website, een telefoonnummer en Facebook en MySpace-profiel van de hoofdpersoon. Het verhaal gaat over Cathy, een pubermeisje dat achterna gezeten wordt door moordenaars. Zowel vriendje Victor, als zijn gevaarlijke grootvader Lu zijn onsterfelijk. De handlangers van Lu proberen Cathy te vermoorden. Meestal is Cathy of een van haar vrienden de moordenaars te slim af, maar hoe lang gaat dit goed? Cathy wil verdwijnen en een anoniem leven beginnen, maar het is de vraag of dat lukt. De auteurs wonnen eerder de Webby Award voor hun interactieve game I love bees en hebben met dit boek een vernieuwend deel toegevoegd aan de interactieve Cathy-trilogie. Het verhaal wordt verteld in korte hoofdstukken met pakkende titels als ‘het uur van de geheime schuilplaats’, ook staan er veel pentekeningen in het boek van de gebeurtenissen. De auteurs weten de juiste snaar te raken door een mix van onverschilligheid te creëren zoals in de leefwereld van een tiener, en spanning door het verhaal met als onderwerp ontsterfelijken, liefde en geweld. Marketing-technisch is het natuurlijk ook een lucratieve business voor de auteurs als lezers het telefoonnummer intikken dat voorop de kaft staat. Een glow-in-the-dark poster en een ring maken het geheel compleet. Ik verwacht dat tieners staan te trappelen om dit boek te lezen, online vrienden te worden met Cathy en de poster op te hangen. De illustraties zijn aansprekend en het verhaal is spannend en absoluut niet kinderachtig, een goede mix!

Cathy's ring

1  2  3  4  5

Ethan en Cathy wonen met hun vader in een herberg op een eenzame, stijle klif. Op een stormachtige avond moet hun vader de dokter halen. Ethan en Cathy zijn ernstig ziek en liggen ijlend in bed. Hun vader is nog maar net weg of de kinderen worden opgeschrikt door geklop op de deur. Een vreemd uitziende zeeman zoekt beschutting tegen de storm. In ruil voor onderdak vermaakt hij Ethan en Cathy met zijn macabere verhalen. Maar de verhalen die hij in die stormachtige nacht verteld zijn in niets te vergelijken met de gruwelijke waarheid die de nieuwe dag brengt.

- Leeftijd 12+