Leef La Vida Loca RECENSIE

Ik heb het al eerder gezegd: Belinda Jones staat soms in de schaduw van de meer bekende chicklit-auteurs, maar zij heeft werkelijk een magische hand die sprookjes tot leven laat komen. Romantiek gecombineerd met morele issues tegen een achtergrond van telkens weer een prachtig land! Dit keer dansen we de tango in Argentinië, de flamenco in Spanje en de zinderende salsa in Cuba samen met de twee vriendinnen Beth en Carmen. Beth is een aan wal geraakte danseres en snakt naar publiek om voor te dansen. Ze is bereid daar álles voor te geven; zelfs de liefde. Carmen is een getalenteerd kostuumontwerpster die net uit een relatie met emotioneel misbruik is gestapt en durft zich maar nauwelijks open te stellen voor nieuwe liefde. Om hun leven een impuls te geven, gaan ze samen een dansavontuur aan voor een realityprogramma dat hen de typische dansen leert van de meest zwoele Latijnse locaties. Natuurlijk laten deze sensuele danspasjes hun sporen na in de harten van Beth en Carmen en ontkomen ze niet aan de onvermijdelijke liefdesperikelen.

Met een snufje Dirty Dancing en een korreltje So you think you can dance is Leef La Vida Loca een spetterend en romantisch boek met wederom weer een uniek thema in een uniek jasje! Belinda weet als geen ander de zwakke plek te raken als het gaat om chicklit pur sang. De serieuzere ondertoon maakt het boek minder oppervlakkig dan menig chicklit-roman, waardoor het boek net even wat smaakmakender is dan andere boeken. De beschrijvingen van ieder land dat aangedaan wordt zijn voelbaar, proefbaar en komen tot leven op papier. Maak je klaar voor een een reis om de wereld. Who needs vacation?! We''ve got Belinda!

Leef La Vida Loca

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Carmen heeft al veel te lang het gevoel dat ze in een sleur zit. Wanneer haar even gefrustreerde vriendin Beth de ultieme uitweg voorstelt – op danstoernee door een aantal zinderend hete landen – kan ze de verleiding dan ook niet weerstaan. Er is echter één maar… dit avontuur is alleen maar mogelijk als ze meedoen aan een reality tv-show, waarbij ze de melancholieke tango in Argentinië, de hartstochtelijke flamenco in Spanje en de uitdagende salsa in Cuba leren. Terwijl ze van Buenos Aires naar Sevilla en uiteindelijk naar het sensuele Havana reizen, merken de meisjes dat de verschillende dansen hun sporen nalaten in hun hart – net als de sexy gauchos, matadors en dirty dancers waarmee ze op de dansvloer staan… Maar weten Beth en Carmen, wanneer de zon ondergaat, wat ervoor nodig is om de grote stap te wagen? Kunnen ze hun hart echt openstellen voor de liefde?

- Lees alvast een voorproefje van Leef La Vida Loca

MEMBER RECENSIES

• Before I Fall