Rachel's mislukte masterplan RECENSIE

Ik was in extase toen ik Rachel''s mislukte masterplan op mijn deurmat zag liggen. Ik kuste de cover en slaakte verrukte kreetjes. Ein-de-lijk weer een nieuw boek van Lindsey Kelk!! Dit keer (nog) even geen vervolg op Angela Clarke - hoewel er wel een subtiele cross-over in dit boek te ontdekken is, maar dat terzijde - maar een stand-alone over Rachel Summers; een 28-jarige kersverse single met een dwangmatigheid om overal lijstjes voor te maken. Nadat haar vriend, met wie ze al vijf jaar samen was, haar op schofterige wijze dumpt, maakt ze samen met haar handlangers Emily en Matthew (in een dronken bui) een lijstje om over haar ex heen te komen en het leven als single te omarmen. Van bungeejumpen tot het opzoeken van haar jeugdliefde in Canada; Rachel onderneemt daadkrachtig alle stappen. Het staat immers op haar lijstje. Tussen al het liefdesverdriet door, ontdekt ze dat er gevoelens tussen haar en collega Dan naar boven borrelen en weet ze niet wat ze daarmee aan moet. Lindsey Kelk is een meester in het schrijven van Chicklit. En dan bedoel ik ook echt met een hoofdletter C! Technisch zit alles tot in de puntjes perfect in elkaar. Het verhaal klopt, de spanningsboog klopt, de personages kloppen, zelfs de overzoete roze cover klopt. Het verhaal voldoet aan alle clichés, maar daarom is het boek niet minder geweldig. Misschien had het verhaal wat sprankelender gemogen om daarmee iets verder boven andere chicklits uit te stijgen, maar wát is dit toch weer een overheerlijk boek om van te genieten! Wat er nu op mijn to-do-lijstje staat? Alle boeken van Lindsey Kelk opnieuw lezen om de tergend langzame tijd te doden tot er weer een nieuw boek van haar verschijnt!

Rachel's mislukte masterplan

1  2  3  4  5
    (13 stemmen)

Rachel Summers: succesvolle twintiger, met een leven dat helemaal volgens haar Masterplan verloopt. Ze heeft een leuke baan als visagiste, een knappe vriend, een groot appartement in Londen en geweldige vrienden. De volgende fases in haar Plan zijn een koophuis, een baby, verhuizen naar een groter huis, nog een baby en een grote auto. Simpel. Maar helaas. Simon, Rachel's vriend, besluit dat ze een 'pauze' nodig hebben. Rachel is ervan overtuigd dat het allemaal zo overwaait, maar vier maanden later slaapt ze nog steeds in een andere kamer. Emily en Matthew, Rachel's beste vrienden, kunnen het niet langer aanzien. Ze komen met een Nieuw Plan: Het to-Do-lijstje voor Singles. Het lijstje neemt hen mee op avontuur en dwingt hen alle drie onder ogen te zien dat er heus overal liefde te vinden is - als je de kans maar grijpt?

MEMBER RECENSIES

• Norse Mythology