Voor ik val RECENSIE

Samantha Kingston heeft alles perfect voor elkaar; ze is populair op school, heeft geweldige vriendinnen en heeft een vriendje op wie elk meisje op school wel verliefd is. Aan het begin van het boek krijgen de meiden een auto-ongeluk en begint het verhaal aan het begin van deze dag. Je leest vooral hoe perfect het leven van Samantha is, maar je begint haar ook aardig gemeen te vinden. Ze loopt heel erg achter haar beste vriendin Lindsay aan en is aardig bitchy tegenover de andere mensen op school. Elke keer als haar dag voorbij is, wordt ze de volgende ochtend weer op precies dezelfde dag wakker. Elke keer als ze wakker wordt is het namelijk weer 12 februari - de dag van het auto-ongeluk. Samantha denkt dat ze is overleden bij dit ongeluk en wil deze cyclus van cupidodagen stoppen. Zo ontstaat er een race tegen het einde van de dag. Ze probeert al haar fouten recht te zetten en haar gevoel te volgen in plaats van naar haar vriendinnen te luisteren. Het boek heeft me aan het denken gezet over mijn eigen fouten en hoe ik zelf tegen anderen doe. Het boek leert je ook inzien dat - al bedoel je het misschien maar onschuldig en niet gemeen - het voor iemand anders toch grotere gevolgen kan hebben en je er iemand meer pijn mee kan doen dan je had bedoeld. Ik vond het een geweldig boek en het houdt je van het begin tot het einde vast. Het verrast je elke keer weer. Het loopt heel anders dan je aan het begin van de dag verwacht. Ik kan niets anders zeggen dan dat het een geweldig boek is, een echte aanrader!

Voor ik val

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Samantha Kingston leidt een perfect leventje: ze is populair op school, ze heeft verkering met de knapste jongen van het football-team en ze wordt aanbeden door haar drie beste vriendinnen. Vrijdag 12 februari zal niet anders zijn dan wederom een perfecte dag. Maar… die loopt anders dan verwacht: Sam wordt gedwongen goed naar zichzelf en de mensen om haar heen te kijken. Maar is het niet te laat, kan Sam nog veranderen?

• Slag of stoot - Meghan Quinn