• onze waardering

Haantjes RECENSIE

Met de succesvolle verfilming van zijn bestseller Komt een vrouw bij de dokter achter de kiezen, kon Kluun de verschijning van zijn nieuwe roman, Haantjes, niet beter getimed hebben. In Haantjes brengt Kluun je mee terug naar het Amsterdam van 1998. De tijd van de - toen nog - guldens en economische bloei. We maken kennis met macho marketingmannetje Stijn van Diepen (hoofdpersoon uit Komt een vrouw bij de dokter) en zijn zakenpartner Frenk; eigenaren van het succesvolle reclamebureau ''Merk in Uitvoering''. Stijns vrouw Carmen is pas bevallen van hun dochter Luna. Tussen het grootbrengen van zijn kind én zijn bedrijf door, hebben Stijn en Frenk een ludiek, maar ondoordacht idee voor de aankomende GayGames in Amsterdam. Als lezer volg je in hapklare hoofdstukken de voetsporen van het alterego van Kluun in zijn misstap van de eeuw. Zonder enige kennis of feeling met de gayscene, investeren de haantjes honderdduizenden guldens in hun idee, maar komen van een koude kermis thuis als het allemaal heel anders loopt dan ze verwachten… Haantjes wordt bestempeld als roman, maar door de columnachtige hoofdstukjes is het boekje letterlijk een hap-slik-weg exemplaar dat prima volstaat voor een luie-zondag-op-de-bank-middag. Het testosteron druipt werkelijk van het papier af, maar niet voor niets heeft het dan ook de toepasselijke titel Haantjes gekregen. Met veel haantjesgedrag en humoristische zelfspot zet Kluun alias Stijn zichzelf te kijk tegenover de lezer en dat levert je een vermakelijke middag op. Wat mij betreft niet bestsellerwaardig, maar wel prima lectuur als afwisseling tussen de zwaardere kost.

Haantjes

  • Auteur:

    Kluun
  • Verschenen:

    23 januari 2011
  • Uitgave:

    ISBN 9789057594441
    Uitgever Podium
    192 pagina's
  • Uitgever:

    Podium
  • Genre:

    Roman
  • Onze waardering:

             
  • Members waardering:

    1  2  3  4  5 
    (5 stemmen)
  • Omschrijving:

    Amsterdam, 1998. Iedereen verdient geld. De beurs floreert, de reclamewereld bloeit, het nachtleven bruist. RoXY en iT zitten wekelijks vol, Amsterdam is on top of the world. In dat jaar beginnen Stijn en Frenk, voor de lezers van Komt een vrouw bij de dokter en De weduwnaar geen onbekenden, hun creative & marketing agency 'Merk in Uitvoering'. Het gaat ze voor de wind. Tot Charles ‘de schuld van alles’ langskomt met een briljant idee voor de GayGames, die in de zomer van 1998 in Amsterdam worden gehouden. Niet gehinderd door enige kennis van de gayscene dan wel door het kritische commentaar van vrouwen in hun omgeving, besluiten Stijn en Frenk 'Merk in Uitvoering' nu eens écht op de kaart te zetten.

Meer info

GERELATEERDE ARTIKELEN

  • 100 wereldplekken

  • Ik moet je iets vertellen

  • That’s it

  • Het geheim van Chanel Nº 5

  • Supermom’s stijlgids

Aanbevolen voor jou:

Zoek in artikelen