Mijn reis met Jake RECENSIE

Amy wordt zo opgehaald door Jake, een jongen waar ze vroeger ooit mee gespeeld heeft, maar waar ze nu totaal geen contact meer mee heeft. Haar moeder heeft geregeld dat hij haar naar de andere kant van Amerika brengt, waar ze een nieuw huis hebben gekocht. Amy rijdt namelijk zelf geen auto meer, niet meer sinds haar vader is omgekomen bij een auto-ongeluk. Ze ziet dan ook heel erg op tegen de reis en vooral tegen het feit dat ze zich niet langer kan verstoppen voor anderen, waardoor haar verdriet en de schuld die ze met zich meedraagt gezien kan worden. Gelukkig is Jake enorm knap, lief en hij zorgt voor een geweldige reis die niet geheel volgens de planning van Amy’s moeder verloopt, maar wel de reis van hun leven zal worden! Mijn reis met Jake is een geweldig boek; het verhaal is aangrijpend, goed opgebouwd en Amy is super leuk! In het begin lijkt het een verhaal te worden over een meisje dat moet verhuizen, verliefd wordt op de jongen die haar brengt en dat ze nog lang en gelukkig leven. Kortom afgezaagd. Maar Morgan Matson heeft er zo veel meer van weten te maken; doordat ze niet vertelt hoe het ongeluk precies is gebeurd en waarom Amy niet kan omgaan met de dood van haar vader, blijf je geboeid. En het einde zal voor lang niet iedereen bevredigend zijn, want het blijft de vraag hoe Amy haar nieuwe leven gaat oppakken, maar het ietwat open einde past enorm goed bij het boek. Het sterkste punt van het boek is echter de personages. Deze gaan voor je leven als je het boek leest. Je voelt de band die Amy en Jake opbouwen en je hebt gewoon tranen in je ogen als Amy over het ongeluk verteld. Kortom een boek dat niemand mag missen!

Mijn reis met Jake

1  2  3  4  5
    (29 stemmen)

Amy is zeventien en staat op het punt van het westen van Amerika naar Connecticut in het oosten te verhuizen. Drie maanden eerder is haar vader bij een ongeluk omgekomen. Zijn dood heeft grote sporen achtergelaten in het gezin. Amy’s moeder wil dat Amy met hun auto naar Connecticut komt. Maar sinds het ongeluk rijdt ze niet meer. Daarom heeft haar moeder een reisgenoot geregeld: Jake, de zoon van een kennis. Amy ziet er als een berg tegenop om vier dagen lang met een onbekende jongen in de auto te moeten zitten, maar wanneer de knappe Jake haar chauffeur blijkt te zijn, wordt de reis ineens een stuk spannender. Al snel besluiten de twee een ‘kleine’ omweg te maken en bijzondere plekken te bezoeken. Met elke kilometer groeit hun band, maar ook de spanning. Het wordt een reis om nooit te vergeten.