Ik ga op reis en laat achter RECENSIE

Schrijfster Simone van het boek Ik ga op reis en laat achter is een erg bijzondere persoonlijkheid die vertelt over haar heftige leven en haar ontdekkingsreis naar Santiago de Compostela. Er is een sterk verhaal afgeleverd over Simone''s leven en haar reis en het is ook nog eens een heel leesbaar verhaal. Het boek leest lekker weg en het is leuk om mee te reizen langs de inzichten, de vriendschappen en de liefde die is ontstaan tijdens de reis. Sommige onderwerpen in het boek lagen me beter dan andere wat soms even belemmerde om verder te lezen, maar bovenal wilde ik verder om erachter te komen hoe Simone zich ontwikkelde. Al met al zette het boek mij ook erg aan het denken. Hoe zou ik zo''n reis ervaren? Hoe ziet mijn leven eruit tot dusver en wat wil ik er mee? Tijdens de Pelgrimstocht komt Simone geweldige mensen tegen die alle een toevoeging geven aan haar reis en haar helpen haarzelf te vinden. Ik ga op reis en laat achter is een mooi waargebeurd verhaal dat (vooral voor de wat oudere meiden) herkenning oproept en daardoor reis/lees je met plezier 800 km mee door de Pyreneeen.

Ik ga op reis en laat achter

1  2  3  4  5

Simone emigreert op jonge leeftijd met haar vriend Nico naar Nieuw-Zeeland. Maar als Nico overlijdt aan een hersentumor en precies een jaar later haar nieuwe vriend Jason een dodelijk auto-ongeluk krijgt, staat haar leven op z’n kop. Simone ontdekt in deze periode de helende kracht van haar stem, wint grote talentenjachten en verhuist naar Amerika om daar als zangeres het geluk te beproeven. In een camper toert ze van optreden naar optreden, dromend van een leven vol glitter en glamour.
    Als na jaren het echte succes uitblijft, heeft Simone behoefte aan bezinning en besluit ze de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella te gaan lopen. Hartje zomer, ruim achthonderd kilometer, helemaal alleen. De bijzondere mensen die ze onderweg ontmoet, helpen haar elk op hun eigen manier de reis naar binnen te maken. Met het volbrengen van de zware tocht is het rusteloze zoeken voorbij en datgene waar ze jaren naar verlangd heeft, komt bij terugkeer in Nederland geheel onverwacht in haar leven.