Het officiële geïllustreerde boek bij de Twilight saga RECENSIE

Na een voorwoord van Stephenie Meyer en de uitgever begint het boek met een uitgebreid gesprek tussen collega-auteur Shannon Hale en Stephenie. Het is een heel leuk en interessant interview over hoe het allemaal begonnen is, over het schrijfproces, Stephenies eerste manuscript, een literair agent zoeken en over kritieken van fans en recensenten. Het is een lang interview, maar zo boeiend dat ik het in één ruk uitlees. Hierna wordt in het hoofdstuk Vampiers uitgelegd wat alle lichamelijke- en karaktereigenschappen van de vampiers zijn. Je zou bijna echt in vampiers gaan geloven, zo uitgebreid is het beschreven. Verder leer je onder andere alles over de geschiedenis van de verschillende vampierclans en de weerwolven (kinderen van de maan), en de geschiedenis van de familie en vrienden van Bella, van leraren en leerlingen van Forks High School en andere inwoners van Forks. Dit allemaal wordt afgewisseld met citaten uit de boeken, favoriete dialogen en opmerkingen van Stephenie Meyer. Vooral erg leuk vond ik het om de internationale covers te zien van de saga. De Japanse covers zijn bijvoorbeeld erg grappig en lijken absoluut niet op de covers die wij kennen. Het officiële geïllustreerde boek bij de twilight saga is een geweldig, interessant en uitgebreid naslagwerk voor alle fans. Na dit boek zijn al je mogelijke vragen wel beantwoord en weet je zelfs nog meer.

Het officiële geïllustreerde boek bij de Twilight Saga

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

Het officiële geïllustreerde boek bij de Twilight Saga is wereldwijd op 12 april 2011 verschenen. ‘Het heeft mij altijd verbaasd hoeveel diepgaande vragen mijn lezers mij stellen over de verschillende personages en de wereld van de Twilight Saga,’ aldus Stephenie Meyer. ‘Met dit geautoriseerde naslagwerk wilde ik zo veel mogelijk details onthullen, inclusief de achtergrondverhalen van personages zoals die van Alice. Ik ben enorm blij met de verschillende artistieke interpretaties van Young Kim en de andere illustratoren, van onder andere Bella’s trouwjurk. Ik hoop dat de fans er net zo van onder de indruk zullen zijn als ik.’