Bezeten van mij RECENSIE

Oké, tijd voor mij om iets op te biechten! Ondanks dat het welbekende schrijversduo Nicci French al zo’n 14 jaar boeken schrijft, had ik er nog nooit één van gelezen. Waarom niet? Ik heb geen flauw idee. Toen ik de kans kreeg om het boek Bezeten van mij te recenseren, zag ik mijn kans schoon om eindelijk eens een boek van hen te lezen. Zonder een idee wat ik kon verwachten begon ik het boek te lezen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Bezeten van mij gaat over Alice die op straat plotseling oog in oog staat met een knappe vreemdeling. Alles om haar heen lijkt op dat moment stil te staan en overvallen door deze ervaring besluit ze met hem mee te gaan. Dit is het begin van een heftige affaire tussen Alice en Adam, een affaire waarvoor Alice haar vriend, vriendengroep en heel haar oude leven opgeeft en wat haar bijna fataal wordt. Het centrale thema in het boek is liefde en dit maakt dat het voor veel lezers iets herkenbaars heeft. Wat ik vooral aangenaam vind, is dat het boek vrij luchtig is geschreven. Andere thrillers zijn vaak zwaar of je moet goed opletten om het verhaal te kunnen blijven volgen. Bezeten van mij heeft de juiste spanning waardoor je het moeilijk neer kunt leggen en heeft een vrij simpel en makkelijk te volgen hoofdlijn. Je duikt in het verhaal en het voert je vanzelf mee. Na het lezen van het boek vraag ik me af waarom ik nooit eerder een boek van Nicci French gelezen heb; ik heb zeker heel wat gemist! Dus heb je ook nog nooit een boek van hen gelezen, haast je dan snel naar de dichtstbijzijnde winkel of bibliotheek en maak niet dezelfde fout als mij!

Bezeten van mij

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Is er iets wat we niet zouden opgeven voor ware liefde? Alice Loudon is een ogenschijnlijk geslaagde, jonge vrouw: een hechte vriendenkring, een lieve vriend en een succesvolle carrière omgeven haar. Op een dag ontmoet ze een vreemdeling. Zonder een ogenblik na te denken geeft ze haar veilige, geordende bestaan op voor een hartstochtelijke liefdesrelatie met deze man. Het voert haar naar misleiding en verwaarlozing van haar vroegere leven, en naar een duistere verborgen ervaringswereld die haar aantrekt en tegelijkertijd verontrust. Stap voor stap, bijna met tegenzin, komen zij meer over elkaar te weten. Hij is Adam Tallis, een gevierd bergbeklimmer, de held van een recente, rampzalige Himalaya-expeditie. Wanneer Alice zich verdiept in Adams complexe en pijnlijke verleden, begeeft zij zich in zijn wereld vol risico en avontuur. Haar aanvankelijke nieuwsgierigheid wordt een obsessie die alles in gevaar brengt: haar huwelijk, haar veiligheid, haar gezondheid en ten slotte haar leven.