Dolci d'Amore RECENSIE

De perfecte relatie, heerlijke man en een fantastische levensstijl. Lily en Daniel leiden het ideale leventje wat al snel ruw verstoord wordt door een vondst van Lily. Een foto van Daniel met een ander Italiaans gezin. Iedere maand zit Daniel een volle week in Italië. Het lampje begint nu pas te branden bij Lily. In een dronken bui boekt ze een vlucht naar Italië; het is tijd om de waarheid te ontdekken. Met de kennis dat Daniel altijd verblijft in een klein Toscaans dorpje; Montevedova, word dit haar bestemming. In dit kleine retro dorpje valt ze erg op, maar het feit dat Lily hier is om haar man te confronteren, houdt ze voorlopig nog even geheim. Lily ontmoet twaalf ambitieuze oudere vrouwen die een bizarre levensdoel hebben; mensen helpen hun ware liefde te vinden. Lily is de perfecte match voor de aantrekkelijke Allessandro.

De situatie wordt Lily allemaal teveel en ze weet niet meer wat ze in Italië moet doen. Zodra ze onbedoeld in contact komt met de dochter van Daniel, wordt de situatie nog ingewikkelder. Een ontzettend lief meisje dat het hart van Lily weet te stelen. Zodra ze erachter komt dat het helemaal niet goed gaat met hun moeder en Daniel daar niets aan doet, voelt Lily zich verplicht om het meisje te helpen. Hier komt Daniel weer in het spel. Het verhaal krijgt een bizarre wending. Lily staat voor een keuze tussen Daniel en Allessandro, wordt getekend door een stomme fout en weet het te presteren om dezelfde kant op te gaan als Daniels grote geheim. Of Lily en Daniel een gelukkig eind samen als gezin tegemoet gaan is de grote vraag. Een brandende vraag die zeer zeker beantwoord wordt aan het eind van het verhaal. Lezen dus!

Dolci d''Amore is een goed verhaal wat een beetje aan de magere kant is geschreven. Lily blijft vrij vlak en ze is moeilijk te identificeren. Soms komt ze over als een enorm sterke vrouw, en andere momenten helpt alleen alcohol haar door de moeilijke periode heen. Het verhaal neemt je wel mee naar de Toscaanse plaats. Je waant je in Italië en krijgt plots zin in een vakantie, Italiaans ijs en een wijntje terwijl je deze chicklit leest, heerlijk!

Dolci d'Amore

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Lily en Daniel lijken gelukkig, maar dan vindt Lily een foto van Daniels andere gezin, dat hij er op na houdt in Italië. Impulsief boekt Lily een reis naar Italië om hen te vinden. In het Toscaanse dorpje Montevedova hebben twaalf oude vrouwtjes het tot hun missie gemaakt om mensen een nieuwe liefde te bezorgen. Als Lily Montevedova in komt rijden, zien de oude vrouwen hun kans schoon om het hart van dorpslieveling Allessandro te lijmen…