Het resultaat: week 3

Bekende Nederlandse artiesten betreden samen het podium en hit na hit galmt door de zaal. Iedereen zingt, schreeuwt, danst en juicht. Het bier vloeit rijkelijk en niet alleen in de mond kan ik jullie vertellen. Zodra Rowwen Hèze opkomt lijkt iedereen spontaan zijn verstand te zijn verloren. De Ahoy verandert in een Limburgse feestschuur inclusief vliegende bierdouches. Vrienden van Amstel Live, ik heb genoten. Zelfs met maar één rode wijn op!


Voor mijn gevoel was afgelopen week echt een onmogelijke BodieBoost week. Vijf avonden heb ik buiten de deur gegeten, VIJF, dat kon toch nooit goed gaan? Nou, ik kan jullie vertellen dat ik het overleefd heb en nog ben afgevallen ook. Mijn weegschaal gaf -0,6 kg aan en daar was ik toch best een beetje trots op. Mijn doel om onder de 90 te komen is hiermee dus behaald. Ik zeg: “hurray!” De teller staat in zijn totaliteit nu op -1,8 kg in drie weken tijd. Het gaat misschien wat langzaam, maar dat is juist goed. Deze week merkte ik het eindelijk ook in centimeters: -2 cm van mijn heupen en -2 cm van mijn buik. Dit gaat de goede kant op!

Ik hoor jullie denken: “vijf dagen uit eten en dan toch afgevallen. Hoe kan dat?” Dat zal ik jullie verklappen. Ik heb heerlijk gesmuld, maar me wél aan de BodieBoost regels gehouden. Dat kan dus gewoon! Zo nam mijn lieve vriendinnetje mij woensdag mee naar Breda voor een voorstelling van het Scapino ballet. Voordat we van de prachtige voorstelling (Romeo & Julia) konden genieten, hebben we natuurlijk eerst gezellig een hapje gegeten. Omdat ik wist dat er nog meer etentjes en feestjes gingen komen deze week, wilde ik geen joker inzetten en geen alcohol drinken. Dat heb ik dan ook echt niet gedaan. Ik heb vooraf netjes twee stukjes stokbrood met kruidenboter genomen en als hoofdgerecht iets gekozen wat nog in mijn dag paste: parelhoen (eiwit) met rode wijnsaus (smaakmaker), aardappelpuree (koolhydraten) en gebakken champignons (groente). Mjam!


Donderdag bestond uitgeverij The House of Books 12,5 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden! Na mijn werk ben ik vanuit Den Haag naar Utrecht geracet en heb ik onderweg snel een broodje tonijnsalade gegeten. Ik mocht eigenlijk geen koolhydraten meer deze dag - omdat we een uitgebreide lunch op mijn werk hadden - maar het was het eerste dat ik zo snel kon vinden om daarna ook nog eens de trein te kunnen halen. Het moest maar een keertje. Daarna heb ik op het feestje twee rode wijn genuttigd en een stuk taart gegeten. Want een verjaardag zonder taart, dat kan natuurlijk niet!

Vrijdag was het Vrienden van Amstel Live tijd! Eerst hebben we een driegangen menu verorberd, waarbij ik drie gangen mee heb gedaan. Gewoon, omdat het kan! Wat heb ik dan gegeten? Als voorgerecht een geitenkaassalade met noten, als hoofdgerecht een tajine (stoofpotje met kip) en als toetje een carrot cake. Voor het toetje zette ik maar al te graag mijn tweede joker in, maar guess what? Ik kreeg hem niet op. Met pijn in mijn hart heb ik mijn halve carrot cake vaarwel gezwaaid op zijn reis terug naar de keuken (en most probably de vuilnisbak). Snik.
Mijn laatste glas wijn van de week had ik bewaard voor Vrienden van Amstel Live. Daar hoort natuurlijk wel een glaasje alcohol bij! Daarna heb ik me aangemeld als BOB - had ik tenminste een legaal excuus (meer voor mezelf) om niet meer te drinken. Het was een gezellige avond en heb helemaal niet het gevoel gehad dat ik aan het diëten was of dat ik überhaupt iets miste.


Zaterdag is een van de weinige dagen dat ik thuis gegeten heb deze week, maar man o man wat een lekker recept uit het BodieBoost-boek! Ik weet niet of ik het recept hier mag delen, maar de spaghetti met pesto, knoflook, pijnboompitten en spekjes was om je vingers bij af te likken! Als je liever geen varkensvlees eet kun je de spekjes vervangen door gerookte kalkoenreepjes van de AH. Net zo lekker! Voor de mensen met een BodieBoost-boek onder ons: zie pagina 120!

Tot slot heb ik deze week ook nog een keer pannenkoeken gegeten, waarbij ik mijn limiet van twee kleintjes helaas wel overschreden heb (2 kleine met spek, 1 kleine met kaas en 1 kleine naturel – allemaal met stroop) en heb ik bij een Indonesisch restaurant gegeten (rijst, boontjes en kip in ketjap saus). En toen was de derde week alweer voorbij…

Doel voor volgende week:
Ik heb deze week heerlijk genoten, alleen met mate. Ik heb wel echt opgelet wat ik at (en dronk), voldoende bewogen (softbal training is weer begonnen en dat was aan mijn spieren ook te voelen: au!) en zéker niet alle remmen los gegooid. Gelukkig heeft dit zijn vruchten afgeworpen. Ik wil er echter wel voor waken dat ik niet ineens te makkelijk ga worden en denk dat ik toch wel afval. Nee, ik ben er nog niet. Nog langer niet. Volgende week zal ik het BodieBoost programma dus wat strakker aanhouden - gelukkig krijgen we dit keer een aantal eters over de vloer en kan ik dus zelf bepalen wat er op tafel komt! Mijn doel voor komende week: onder de 89 komen. Mijn best doen en duimen maar!



Voorbeeld van een BodieBoost dag: Ontbijt: magere kwark met granola (1 portie zuivel + 0,5 portie koolhydraten) en een grote mok groene thee. Tussendoor: 1 appel (1 portie fruit) en een glas water. Lunch: waldkornbol (0,5 portie koolhydraten) met kalkoensalami (1 portie eiwit), rucola en komkommer (1 portie groenten), 3 slokken tomatensap (GATVER!) en een cappuccino (0,5 portie zuivel). Tussendoor: flesje water, een cappuccino (0,5 portie zuivel) en 2 grote mandarijnen (1 portie fruit). Avond: parelhoen (1 portie eiwit), met rode wijnsaus (smaakmaker), aardappelpuree en gebakken champignons (1 portie groenten), 2 glazen groene thee en een cola light. Tussendoor: 1 glas cola light.

BodieBoost

  • Onze waardering:

             
  • Members waardering:

    1  2  3  4  5 
    (5 stemmen)
  • Omschrijving:

    BodieBoost is hét nieuwe dieet, waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt! Slank en fit door het leven, dat is waar BodieBoost voor staat. Zonder veel moeite en met veel keuzevrijheid. Het is simpel en haalbaar. Het moet namelijk wel leuk blijven. En daar horen snoepen, een wijntje drinken en een patatje eten ook bij. Charlotte Willems, auteur: 'Talloze diëten; totale obsessie met mijn gewicht; woorden als calorieën, gewicht, dieet, vet en light; dat beheerste mijn leven! Nu heb ik een enorme struggle met mezelf overwonnen. De dieetoorlog is voor mij verleden tijd omdat ik een methode heb ontwikkeld die simpel en haalbaar is, en bovendien keuzevrijheid geeft.'

    De basis van BodieBoost zijn de 5 voedingsgroepen (families), waaruit je per dag 2 porties consumeert. Je krijft vaste weekmenu's bestaande uit ontbijt, lunch en tussendoortjes en je mag kiezen uit 7 recepten voor het avondeten. Na 10 weken heb je de BodieBoost-methode onder de knie en kun je je eigen dag- en weekmenu's samenstellen. Je krijgt de volledige vrijheid om de voedingsproducten voor jouw ontbijt, lunch en avondeten te kiezen. Voedingsproducten die bij dezelfde familie horen, kun je flexibel met elkaar wisselen.

    - makkelijke te volgen weekmenu's
    - verplichte jokers voor een wijntje of iets lekkers
    - geen onderscheid tussen vet of mager, vol of light, volkoren of wit
    - ingrediënten zijn makkelijk verkrijgbaar
    - recepten zijn snel en simpel te maken
    - gewoon lekker uit eten en op vakantie

Meer info

Toegevoegd door:

Nieuwste artikelen

  • Geweldige realistische boekentaarten

  • 12 goede lange thriller boekenseries

  • 7x "Nep relatie wordt meer" tienerfilms

  • De beste Scifi op Disney+

  • The Originals feiten die je waarschijnlijk nog niet wist

Gerelateerde artikelen

  • Let’s Boost!

  • Meer zelfvertrouwen? YourConfidenceDay™ BodieBoost!

  • 10 tips voor een stressvrij leven!

  • BodieBoost

  • Skinny weeks & wicked weekends (mét recept!)

Zoek in artikelen