Pitch Perfect (BIOS)

Na het zien van de trailer had ik het al een beetje verwacht, maar Pitch Perfect is eigenlijk de extreem grappige zus van Glee. Deze muzikale komedie gaat over de rebelse Becca die samen met nog wat andere meiden wordt gevraagd voor de a capella zanggroep van haar nieuwe universiteit. Deze meidengroep genaamd Divisi strijdt al jaren tegen de a capella jongensgroep de Treblemakers. Divisi is gewend om alleen traditionele (en o zo saaie) a capella nummers te zingen. Becca heeft hele andere plannen met de groep om wél een keer hoog te eindigen in de nationale competitie. Becca doet daarnaast ook nog haar best om niet verliefd te worden op een nieuw lid van de Treblemakers en rivaal: Jesse.

Alhoewel het best wel een voorspelbare film is en hij volzit met clichés, heb ik hem toch met heel veel plezier gekeken - voor ik het wist kwam de aftiteling alweer in beeld. De leuke, verschillende karakters en scherpe humor in de film maken een hoop goed. Vooral om Rebel Wilson (bekend van o.a. Bridesmaids) heb ik in een scheur gelegen. De opbloeiende liefde tussen Becca (gespeeld door Anna Kendrick) en Jesse (gespeeld door Skylar Astin) vond ik geloofwaardig overkomen. Sowieso heeft Anna Kendrick het echt goed gedaan in deze film en ik wist niet dat ze zo mooi kon zingen. Het muzikale gedeelte in de film maakt dat je heel vrolijk wordt en gelijk zelf wil gaan zingen - in mijn geval heb ik medelijden met de buren.
Het enige minpuntje vond ik de openingsscène: daar zit een stukje in dat té smerig voor woorden is en die ze er wat mij betreft uit hadden kunnen laten. Jammer, dit bleef de eerste paar minuten een beetje door mijn hoofd spoken. Maar, misschien zijn er mensen die de humor hier wél van in kunnen zien.

Al met al vond ik het een erg vermakelijke, vrolijke en feelgood film. Wil je lekker lachen? Kijk dan zeker Pitch Perfect.

Ben jij van plan om naar Pitch Perfect in de bios te gaan?