Ted (DVD) RECENSIE

Ik zal maar gelijk eerlijk zijn: ik ben best wel een nerd. Zo heb ik vreemd veel verstand van het aanleggen van computernetwerken, ben ik dol op mijn Gameboy en kijk ik graag naar tekenfilmseries. Dus toen de maker van Family Guy – een van mijn favoriete animatieseries – ineens met een ‘echte’ film kwam, was ik direct geïnteresseerd.

Ted gaat over John Bennett, een achtjarig jongetje zonder vriendjes. Op een avond wenst hij dat zijn enige vriend, een teddybeer, tot leven komt. Hoewel iedereen zich rot schrikt als de beer ze de volgende ochtend goedemorgen wenst, wordt Ted al gauw geaccepteerd en geliefd. Hij wordt beroemd, maar hij en John blijven beste vriendjes.
Jaren later zijn John – nu uitgegroeid in de vorm van de heerlijke Mark Wahlberg – en Ted nog altijd onafscheidelijk. Ted is allang geen beroemdheid meer, en de in de vergetelheid geraakte beer en John vullen hun dagen met high worden de bank. Tot Johns vriendin Lori (gespeeld door Mila Kunis) er genoeg van heeft en John tot de orde roept. Zal hun vriendschap het overleven, nu John verantwoordelijker moet worden en Ted gedwongen wordt zijn eigen leven te leiden? En zullen John en Lori het redden, wanneer het vrijgezellenbestaan van Ted blijft trekken aan John?

Ted is een lekker grappige film vol kleine en absurde humormomentjes, zoals we die gewend zijn van Family Guy-bedenker Seth MacFarlane. Hoewel niet alles even sterk is (ik vond Mila Kunis de rol van Lori totaal ongeïnspireerd neerzetten en het verschrikkelijke accent van John deed gewoon afbreuk aan hoe knap ik Mark Wahlberg vond), vind ik de overgang van animatie naar ‘echt’ wel goed gelukt, zelfs als de echte film over een levende teddybeer gaat. Door die beer – en door de humor van Seth MacFarlane in het algemeen – heb je wel een beetje een open blik nodig om deze film leuk te vinden. Maar geloof me, ook als je geen nerd bent zul je met plezier naar deze film kijken. Hij zit vol humor, liefde én mooie mannen. Zo zie je naast Mark Wahlberg een erg geestige Joel McHale en een briljante cameo van Ryan Reynolds. Ondanks al het mannelijk schoon zul je merken dat je aan het eind van de film een beetje verliefd bent geworden op Ted.

Vind jij Ted een film voor nerds?

Ted

1  2  3  4  5
    (16 stemmen)

Ted is het regiedebuut van Seth MacFarlane (bedenker en schrijver van de populaire animatieserie Family Guy) waarin Mark Wahlberg zijn teddybeer Ted tot leven wenst, met alle gevolgen van dien. Naast Mark Wahlberg zijn er belangrijke rollen voor Mila Kunis, Giovanni Ribisi, Aedin Mincks en Ginger Gonzaga. McFarlane staat bekend om zijn absurde en grensverleggende humor. Hij is de schrijver, regisseur én stem van Ted.

De film Ted vertelt het verhaal van John Bennett (Mark Wahlberg), een volwassen man die zijn leven deelt met een teddybeer: Ted. John mocht als kind een wens doen en zo kwam Ted tot leven. Sindsdien zijn de twee onafscheidelijk.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-ray
    - Bekijk hier de trailer van Ted: