Recensie: The Best Man Holiday (DVD) RECENSIE

Ooit, heel lang geleden in 1999, was er de Romantische Komedie The Best Man. The Best Man Holiday is daarop een vervolg: 15 jaar later doen alle acteurs en actrices weer mee en zien we hoe het leven van deze vriendengroep er nu uitziet. Het is kerst, en Mia heeft hen allemaal uitgenodigd om dit samen bij hen thuis te vieren. Ze heeft door steeds opnieuw uitnodigingen te blijven versturen, hard haar best gedaan om de hele groep weer eens een weekend bij elkaar te krijgen en dat is haar gelukt. Niet iedereen verheugt zich gelijk op dit samenzijn: Harper bijvoorbeeld (gespeeld door Taye Diggs die we kennen uit de serie Private Practice) zit slecht in zijn vel omdat zijn schrijverscarrière is vastgelopen en dat is niet bepaald iets om over op te scheppen tegenover vrienden. En ook Mia heeft helaas bijzondere redenen om iedereen weer te willen zien.

Om te beginnen was het wat vreemd om in mei naar een film in kerstsfeer te kijken: misschien is het leuker om deze dvd nog een half jaartje te bewaren! Soms kabbelt deze film wat teveel, en ineens zit er dan weer heel veel vaart in en gebeurt er van alles: het is hollen of stilstaan. Er zitten heel veel thema’s in deze film en dat zorgde voor een achtbaan aan emoties bij mij: ik heb zitten lachen, maar ook hardop zitten huilen, en me heel soms ook een beetje zitten vervelen als ik eerlijk ben. Van alles wat dus!
The Best Man Holiday gaat over vriendschap, liefde, jaloezie, geloof, vertrouwen, ziekte en nieuw leven. Ik vond het meer een speelfilm dan een komedie: deze film gaat over alles wat het leven kan brengen en soms is dat grappig, maar soms juist helemaal niet… Het is een mooie, ontroerende film met goed acteerwerk, die draait om de vraag tegen hoeveel problemen echte vriendschappen bestand zijn.

Heb jij de film The Best Man uit 1999 gezien?

The Best Man Holiday

1  2  3  4  5

In het vervolg op The Best Man ontdekken we wat het leven de vriendengroep heeft gebracht. Wanneer Harper, Lance, Quentin, Jordan, Robyn, Mia, Murch, Candy en Shelby na al die jaren voor het eerst terug samen zijn is het één en al gelach, liefde en verrassingen. De oude universiteitsvrienden onthullen geheimen, doen nieuwe ontdekkingen en beseffen al snel dat het heel makkelijk is om oude vergeten vetes en romances nieuw leven in te blazen.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van The Best Man Holiday: