Recensie: The D-train RECENSIE

Wanneer je de namen van Jack Black en James Marsden op de cover van een DVD ziet staan verwacht je al snel een vermakelijke movie. Maar die verwachting is helaas snel weg als je de eerste twintig minuten van deze film hebt gezien. De opeenstapeling van ongemakkelijke en irritatie-opwekkende gebeurtenissen geven de film een flauw en slap effect. Dat ligt overigens niet aan de acteerprestaties van de twee acteurs. Jack Black weet op een leuke manier de onhandige kluns te spelen en ook James Marsen vertolkt zijn rol goed. Helaas compenseert hun acteerwerk niet voor hoe de rest van de film is.

De schrijvers, Jarrad Paul en Andrew Mogul, zijn onder andere bekend van Yes Man, Liar Liar en 40 Days and 40 Nights. Drie films die een stuk beter in elkaar zitten dan The D Train! De humor in de film is flauw en gaat voornamelijk over het feit dat de twee mannen ‘per ongeluk’ seks met elkaar hebben gehad. Dat verklaart ook gelijk de ondertitel van de film: Bad Bromance.

The D Train heeft niet in de Nederlandse bioscopen gedraaid en ook in de Amerikaanse cinema’s was de film maar twee weken te zien. Na het kijken van de film begrijp je waarom. Gelukkig bevat de DVD een selectie bloopers die je kijkervaring toch nog een beetje goed maken.

Jammer, maar deze film is helaas geen aanrader.

The D Train

1  2  3  4  5

Dan Landsman is het niet al te populaire hoofd van een reüniecomité op een middelbare school. Zijn herinneringen aan vroeger op school zijn niet al te prettig en hij hunkert nog altijd naar acceptatie van medeleerlingen. Daarom is hij er op gebrand deze reunie tot een succes te maken en Oliver Lawless moet hiervoor zijn troef worden. Oliver was de populairste jongen van de school, maar is nu een mislukt acteur. Dan zet alles op alles om Oliver op de reünie te krijgen.

• The Witcher seizoen 3 komt eraan en nieuwe trailer onthuld

• Spannende Stranger Things seizoen 4 teaser onthult een spookhuis

• Bridgerton seizoen 2 teaser: Anthony Bridgerton ontmoet liefdesinteresse Kate Sharma