Recensie: Scouts Guide to the Zombie Apocalypse RECENSIE

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse is een film van Christopher B. Landon. Landon is bekend van de Paranormal Activity reeks. Met deze komische horrorfilm slaat hij een totaal andere richting in.

De drie vrienden Carter (Logan Miller), Augie (Joey Morgan) en Ben (Tye Sheridan) zijn als enige drie lid van de plaatselijke scoutingclub. Als Carter en Ben worden uitgenodigd voor een geheim feest van de vierdejaars zijn ze door het dolle heen. Het probleem is dat ze met de ietwat sullige Augie hebben afgesproken om te gaan kamperen in het bos. Als Augie slaapt willen de twee jongens alsnog naar het feest gaan, maar dan wordt hun rustige stadje aangevallen door een groep zombie’s. Samen met de knappe serveerster Denise (Sarah Dumont) die ze ontmoeten vechten ze om de wereld te redden van de zombie apocalyps.

Het verhaal begint in een ziekenhuis waar een jongeman wordt aangevallen door een zombie. Langzaam maar zeker verspreid zo zich het virus door de hele stad. De opzet van het verhaal deed me denken aan de comedyfilm Superbad. Drie vrienden waarvan één sullig is, de andere een beetje een meeloper die niet goed weet wat hij wil en de laatste jongen wil graag feesten en meisjes versieren. Twee zijn uitgenodigd voor het feest en de derde persoon mag er niks van weten. Om sommige grapjes in de film kon ik best wel een klein beetje glimlachen, maar bij anderen recensies zag ik dat ook de grapjes zijn gejat uit andere films. Op originaliteit scoort Scouts Guide to the Zombie Apocalypse een dikke één.

In het verhaal zelf gebeurt verder ook niet echt iets. Ineens is het zombievirus door de hele stad verspreid en ook van het één op het andere moment is de stad weer gered. Zulke dingen gebeuren de hele film door. In Scouts Guide to the Zombie Apocalypse zit weinig logica waardoor je na het kijken van de film helemaal niks bent opgeschoten.

Het verhaal is een beetje cliché, maar ze hadden er wel wat van kunnen maken. Het is jammer dat bijna alles is nagedaan van andere films. Ook zat er weinig logica in het hele verhaal waardoor ik na de film een beetje het gevoel had dat ik anderhalf uur flink heb zitten verspillen. Misschien een aanrader als je een enorme fan bent van horror comedy’s en zombies, maar anders niet.

Scouts Guide To The Zombie Apocalypse

• Verschenen (film):

16 maart 2016
    (dvd) maart 2016

EAN 5053083063627
    Speelduur: 93:0
  • Distributeur:

Universal Pictures

Spanning

1  2  3  4  5

Drie scouts bundelen hun krachten met een ‘badass’ serveerster om ’s werelds meest onwaarschijnlijke team van helden te vormen. Wanneer hun rustige stad wordt geteisterd door zombies vechten zij voor de badge van hun leven. De scoutingvaardigheden van de helden worden behoorlijk op de proef gesteld wanneer zij de mensheid proberen te redden van de ondoden.

Bekijk hier de trailer: