Recensie: Sleepy Hollow seizoen 2 RECENSIE

Sleepy Hollow is een mysterieuze drama serie gebaseerd op het verhaal van Washington Irving, de legende van Sleepy Hollow. In het eerste seizoen zagen we hoe Crane en Abbie de strijd met de Hoofdloze Ruiter aan gingen. In dit spannende tweede seizoen groeien de twee steeds dichter naar elkaar toe. Er komen meer duistere krachten naar Sleepy Hollow. Katrina houdt de Hoofdloze Ruiter gevangen en Frank Irving is weer tot leven gekomen. Crane en Abbie gaan op missie om hun vijanden voor eens en altijd te verslaan.

Crane is een ouderwetse knappe man, die je hart sneller laat kloppen. Hij heeft een accent, snapt niks van de huidige technologie en loopt in antieke tenues. Abbie is een agente en kan niet stoppen tot ze haar wil heeft gekregen. Haar doorzettingsvermogen is inspirerend en leert je door te gaan tot je niet meer kan.

Het tweede seizoen van Sleepy Hollow grijpt je nog meer aan dan het eerste. In de achttien afleveringen wordt de spanning beter opgebouwd en laten de personages meer van zichzelf zien. Crane blijft zichzelf met zijn uniform, houdingen en blikken, die je laten lachen en huilen. De acteurs Tom Mison en Nicole Behaire spelen heel overtuigend en laten de kriebels over je rug lopen.

Het verhaal is heel sterk en spannend, maar je met er wel van houden. De special effects zien er heel echt uit, waardoor de gruwelijke moorden en martelingen duidelijk naar voren komen. Dit moet je in de serie wel liggen. Spreekt het je daarentegen wel aan, dan kan je deze serie niet meer uitzetten. Het verhaal speelt zich af in het heden, maar leert je veel over de Amerikaanse geschiedenis. Deze is wel gefantaseerd, maar er zit ook een grote kern van waarheid in. Zo zie je hoe zij toen leefden en wat hun normen en waarden waren. Deze verschillen erg met die van nu.

Sleepy Hollow is een meeslepende serie die je in zijn greep houdt. Het is combinatie van actie, spanning en mysterie, met een vleugje romantiek. De acteurs spelen heel overtuigend, waardoor je helemaal in het mysterie zit. Zoals we van deze serie gewend zijn gebeuren er een hoop onverwachte dingen en eindigt de serie met een enorme plottwist.