Recensie: Table 19 RECENSIE

Recensie: Table 19

Eloise is te gast op de bruiloft van haar beste vriendin die toevallig ook de zus is van haar ex. Daarom zit ze niet zoals eerst de bedoeling was aan tafel bij het bruidspaar maar aan de tafel waar iedereen zit waar ze geen plek voor wisten. Tegen alle verwachtingen in schept dit toch een band tussen de gasten van Table 19 en leren ze elkaar steeds beter kennen. Zo komen ze tot de ontdekking dat relaties en vriendschappen in alle vormen en maten onder vreemde omstandigheden kunnen ontstaan en opleven.

Table 19 is een romantische huwelijkscomedy waarin de gebruikelijke clichés natuurlijk allemaal aan bod komen. Toch is het de makers gelukt nog wat verrassingselementen die je echt niet ziet aankomen erin te verwerken. Deze combinatie van voorspelbaarheid die bij een romantische comedy hoort en toch onverwachte gebeurtenissen maken het verhaal wat spannender en boeiender. Wat jammer is, is dat dit pas halverwege de film begint. In het begin kost het wat moeite om in de film te komen en verloopt het verhaal wat traag. Deels ook doordat je de personages moet leren kennen maar vooral ook doordat dit wat minder spannend is weergegeven. Het einde is heerlijk cliché en daarom ook zeer passend bij dit genre.

De cast van Table 19 bevat een aantal bekende veelbelovende namen als Anna Kendrick en Lisa Kudrow. Deze belofte maken ze niet helemaal waar. Alsof hun acteertalent niet helemaal tot zijn recht kan komen in deze film. Bij beiden lijkt het alsof ze te hard hun best doen om hun personage duidelijk neer te zetten. Hiermee vergroten ze hun emoties

en bepaalde karaktertrekken te ver uit waardoor het ongeloofwaardig wordt. Bij minder groot publiek bekende acteurs als June Squibb (nanny Jo Flanagan) en Stephen Merchant (gedetineerde en sociaal wat onhandige neef Walter) weten de film nog enigszins te redden.  Beiden personages vinden het moeilijk hun plek in de wereld te vinden en voelen zich buitengesloten in het sociale leven. De manier waarop zij hun personages weten neer te zetten is hartverwarmend en ontzettend grappig.

Alles bij elkaar is Table 19 geen superslechte maar ook geen supergoede film. Een prima film om een keer op een regenachtige zondagmiddag te kijken zonder er al te veel verwachtingen van te hebben.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Table 19

Table 19

1  2  3  4  5

Eloise staat op het punt om samen met haar vriendje naar een bruiloft te gaan, maar vlak voor de grote dag dumpt hij haar op respectloze wijze. Hoewel ze nu niet langer een bruidsmeisje hoeft te zijn, besluit Eloise alsnog te komen. Ze komt te zitten aan tafel 19, ver van de bruid en bruidegom af en enkel met willekeurige gasten die niet aan de overige tafels thuis horen.