Recensie: Security RECENSIE

Recensie: Security

Eddie Deacon (Antonio Banderas) is een oud veteraan en wanhopig op zoek naar een nieuwe baan. Hij kan als nachtbewaker in een winkelcentrum aan de slag en pakt deze kans met beide handen aan.

De eerste nacht doet hij de deur open voor de 13-jarige Jamie. Jamie is de kroongetuige tegen een grote georganiseerde misdaadgroep. De misdadigers zitten haar op de hielen. Eddie Deacon zal er alles aan doen om het leven van dit meisje te beschermen en haar uit de handen van de misdadigers te houden.

Security belooft keiharde actie met een goede verhaallijn. De cover van de DVD ziet er goed uit. Antonio Banderas is behangen met pistolen en heeft een donkere blik op zijn gezicht. Bij dit aanzicht, wil je er goed voor gaan zitten en genieten van een goede actiefilm. Op actie hoeven we tijdens het kijken van Security niet lang te wachten. Het begint direct met een spannende achtervolging, wat eindigt met een schietpartij. Dit maakt het zeer aantrekkelijk om te blijven kijken.

Helaas is deze aantrekkingskracht van korte duur.  Eddie Deacon werkt samen met vier onervaren beveiligers. Om Jamie uit de handen van de misdadigers te houden zullen de beveiligers het tegen hun op moeten nemen.

De misdadigers zijn met een enorme organisatie, volledig bewapend en van de nieuwste technologie voorzien. Zij zullen er alles aan doen om Jamie te krijgen en gaan zelfs het winkelcentrum in. De onbewapende beveiligers gaan de confrontatie aan, met middelen die in het warenhuis te vinden zijn. Hierdoor lijkt het net een nieuwe versie van Home Alone, maar dan in een winkelcentrum!

Vervolgens wordt Security met de minuut ongeloofwaardiger. Antonio Banderas heeft niet het voorkomen van een sterke veteraan die in zijn eentje een paar man tegelijk uitschakelt. De vechtscènes zien er nep uit. Het einde laat zich raden, zo voorspelbaar! Het is dat er doden in de film vallen, anders zou het eerder een comedy zijn dan een actiefilm.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Security

Security

• Verschenen (film):

3 november 2017
    (dvd) november 2017

EAN 8719372004661
    Speelduur: 88
  • Distributeur:

Dutch Filmworks

Spanning

1  2  3  4  5

DIE HARD in een winkelcentrum! Sean (Antonio Banderas) is nachtwaker in een winkelcentrum en riskeert zijn eigen leven als hij een onschuldig jong meisje beschermt tegen een groep gewapende gangsters. Die willen tot het uiterste gaan om het meisje uit te weg te ruimen voordat ze kan getuigen tegen hun baas. Maar dan moeten ze eerst voorbij Sean, een Irak veteraan met issues.