Recensie: Dummie de mummie en de tombe van Achnetoet RECENSIE

Recensie: Dummie de mummie en de tombe van Achnetoet

Dummie heeft heimwee, hij wil zo graag nog een keer naar Egypte om zijn land weer eens terug te zien en eindelijk afscheid te kunnen nemen van zijn ouders. Wanneer het schilderij dat hij maakte van juf Friek verkocht wordt blijkt het grote bedrag perfect te zijn om de dure reis te betalen.

Samen met Klaas, Goos en meester Krabbel plant hij de reis en de zoektocht naar de tombe van zijn ouders. Maar als juf Friek besluit dat zij de vakantie meer verdient als meester Krabbel, loopt hun avontuur bijna in het honderd. Klaas, Goos en Dummie proberen achter de rug van juf Friek stiekem op zoek te gaan naar de tombe maar of ze hun zoektocht kunnen doen slagen is nog maar de vraag.

Dummie de mummie en de tombe van Achnetoet is de derde film met Dummie de mummie in de hoofdrol. Het verhaal gaat voor een stuk verder op dat van de voorgaande films maar is ook als losstaande film te bekijken.

Niet alleen Dummie, maar ook alle andere personages zoals Goos, Klaas, meester Krabbel, juf Friek,... zijn een vaste waarde in deze films. Klaas is een jongen die op de lagere school zit en zoals de meeste jongens van zijn leeftijd houdt van voetbal en avontuur. Goos daarentegen is eerder de bezorgde ouder maar hij vindt het wel belangrijk dat zijn zoon en Dummie gelukkig zijn. Juf Friek is in deze film een overspannen juf die nood heeft aan vakantie en het liefst alle activiteiten uit de reisgids aan bod laat komen. En meester Krabbel is een beetje een warrige, gekke professor die het groepje compleet maakt.

De personages zijn allemaal erg leuk neergezet. Soms wat overdreven maar daardoor erg aansprekend voor kinderen. Flauwe grapjes, onwaarschijnlijke dingen,... ze zorgen voor grappige situaties en vrolijke lachbuien.

Ondanks al deze grapjes en onnozele situaties bevat deze film ook een gevoelig kantje. Mummie mist zijn land en wil afscheid nemen van zijn ouders. De meeste jonge kijkers kennen het gevoel van heimwee wel en kunnen zich daardoor inleven in het personage van Dummie.

Dummie de mummie en de tombe van Achnetoet is een mooie film voor kinderen en hun ouders. Als volwassene heb ik erg genoten van deze film en kon ik me zo voorstellen hoe geweldig kinderen hem wel niet zouden vinden. Deze derde film uit de Dummie de mummie reeks is een leuke familiefilm waarbij het hele gezin lekker kan ontspannen.

Dummie de Mummie en de tombe van Achnetoet is erg leuk, grappig en erg aansprekend voor kinderen. In de film worden allemaal elementen gebruikt die vaak niet kunnen in het echte leven maar wel grappig worden gevonden door kinderen. Dat zorgt ervoor dat je ook als volwassene vaak moet lachen om bepaalde scènes, die voor kinderen al helemaal hilarisch zijn. De avontuurlijke kant in het verhaal zorgt voor spannende gebeurtenissen en zorgt voor een mooie samenhangende film die geschikt is voor het hele gezin!

Recensie: Dummie de Mummie en de tombe van Achnetoet

Dummie De Mummie 3 : De Tombe Van Achnetoet

1  2  3  4  5

Sinds het terugvinden van de Sfinx van Shakaba blijft Dummie steeds maar dromen over zijn leven in het oude Egypte. Over zijn moeder, zijn vader Farao Achnetoet en de begrafenis van zijn grootvader Sadihotep. Dummie wil perse naar Egypte om ze te zoeken en het verleden af te sluiten. Goos vindt het een riskant idee, Klaas durft eigenlijk niet te vliegen en trouwens: Dummie heeft toch geen paspoort? Nadat Dummie op slinkse wijze het paspoort van Ebby 'leent' weet hij Klaas en Goos toch te overtuigen, ze gaan op pad naar zijn eigen land! Klaas en Goos hoopten dat Nederland ondertussen het land van Dummie was, maar Dummie is in de Egypte roes. Goos maakt zich zorgen om zijn vriend. Dummie loopt niet alleen het risico op ontdekking, maar vooral ook op teleurstelling. Het Egypte van nu is immers heel anders dan 4000 jaar geleden. En de verborgen graftombe van Dummies ouders vinden... Hoe is dat nou mogelijk?

Bekijk hieronder de trailer: