Recensie: iZombie seizoen 3 RECENSIE

Recensie: iZombie seizoen 3

Spijtig genoeg is iZombie misschien wel de meest ondergewaardeerde serie ooit. Dit is terug te vinden in het feit dat we nu misschien genoeg hebben van zombies of bang zijn dat deze serie te bloederig is? Zonde! Want iZombie is het best te vergelijken met series als Castle en CSI, waarin bij elke nieuwe aflevering een andere misdaad wordt opgelost. En wat iZombie hierin zo uniek maakt, is een verfrissende kijk op het fenomeen zombie met veel ruimte voor humor en nieuwe inzichten.

Olivia "Liv" Moore (Rose McIver) was een gezonde, gedisciplineerde, gedreven medisch assistent die haar levenspad volledig had uitgestippeld... Tot de nacht dat ze naar een feest ging dat onverwachts werd omgezet in een zombie feeding frenzy. Nu ze een medisch zombie-student is, heeft ze een baan in één van de lijkschouwer kantoren  weten te bemachtigen. Dit is namelijk de enige manier om toegang te krijgen tot de hersenen die ze met tegenzin moet eten om haar menselijkheid te behouden. Het bijeffect is alleen dat Liv met elk portie hersenen die ze eet, de herinneringen van het lijk in zich op neemt. Met de hulp van haar baas Ravie de lijkschouwer (Rahul Kohli) en politiedetective Clive (Malcolm Goodwin) lost ze moorden op om de stemmen in haar hoofd stil te krijgen.
In seizoen 3 van iZombie ontdekt Team Z in Seattle een zombieleger, waarna Major (Robert Buckley) er de acceptatie vindt die hij zocht. Liv en Clive onderzoeken de moord op een zombiefamilie. Na haar niet te versmaden feestmalen van verse hersenen neemt Liv de trekjes over van onder anderen een dominatrix en een complottheoreticus.

iZombie is gebaseerd op een comicserie van Vertigo Imprint, DC Entertainment. Dit gegeven is heel mooi verwerkt in de televisieserie, door elk nieuwe gedeelte te laten beginnen als een pagina uit een comicboek. Daarbij kan je niet anders dan in seizoen drie, meer en meer bewondering krijgen voor actrice Rose McIver. In de serie eet ze per aflevering de hersenen van een overledene, waar zij dan de karaktertrekken van overneemt. Denk hierbij aan een Yogi, een roddelaarster of een meesteres. Dit vereist flinke acteerkwaliteiten, waarbij McIver geen enkel moment haar hoofdpersoonlijkheid van Liv verliest. En je merkt als kijker dat McIver, naarmate het aantal afleveringen groeit, zich hier sterk in ontwikkeld.

Ook de serie zelf groeit in kwaliteit. Bij andere series zie je regelmatig dat de kwaliteit verminderd, naarmate het aantal seizoenen groeit. Maar iZombie bewijst het tegendeel. Waar in het eerste seizoen het gevaar dreigde dat de afleveringen wat voorspelbaar werden, biedt seizoen drie een nieuwe richting qua verhaallijn met veel ruimte voor variatie, humor en absurde situaties. Bepaalde verhaallijnen krijgen meer ruimte, zoals het bedrijf Filmore Graves. Dit bedrijf verdient aandacht omdat het in de serie volledig door zombies gerund wordt. Het personage van Major (Robert Buckley) krijgt meer ruimte en kans om zich te ontwikkelen en Blaine (David Anders) blijft de aandacht trekken. iZombie is in seizoen 3 vooral een combinatie van een luchtige serie met een flinke dosis humor, dat te vinden is in bijvoorbeeld de bijzondere situaties waar Liv in terechtkomt. Maar vergis je niet, de serie stipt ook onderwerpen aan, waar wij in het dagelijks leven ook mee te maken krijgen. En dit maakt de serie toegankelijk en echt.

iZombie zou een serie moeten zijn, die iedereen een kans zou moeten geven. Laat je niet afschrikken door de zombies of eventuele enge situaties. De serie laat zich namelijk het best omschrijven als een combinatie van humor, drama, humor met horrorelementen. Een heerlijke serie die blijft innoveren en verrassen!

Recensie: iZombie - seizoen 3

iZombie - Seizoen 3

1  2  3  4  5

Olivia "Liv" Moore was een gezonde, gedisciplineerde, gedreven medisch assistent die haar levenspad volledig had uitgestippeld... tot de nacht dat ze naar een feest ging dat onverwachts werd omgezet in een zombie feeding frenzy. Nu ze een med zombie-sudent is, en ze een baan in één van de lijkschouwer kantoren heeft weten te bemachtigen om zo toegang te krijgen tot de hersenen die ze met tegenzin moet eten om haar menselijkheid te behouden, maar met elke hersen die ze eet, neemt ze de herinneringen van het lijk in zich op. Met de hulp van haar baas de lijkschouwer en een politiedetective lost ze moorden op om de stemmen in haar hoofd stil te krijgen.

In seizoen 3 van iZombie ontdekt Team Z in Seattle een zombieleger, waarna Major er de acceptatie vindt die hij zocht. Liv en Clive onderzoeken de moord op een zombiefamilie. Na haar niet te versmaden feestmalen van verse hersenen neemt Liv de trekjes over van onder anderen een dominatrix en een complottheoreticus. Deze 13 nieuwe heerlijk gestoorde avonturen uit de koker van de uitvoerend producenten van Veronica Mars zijn gebaseerd op Vertigo Imprint van DC Entertainment.

Bekijk hieronder de trailer: