Recensie: Cars 3 RECENSIE

Recensie: Cars 3

In Cars 3 komt de legende Bliksem McQueen erachter dat de jongere generatie raceauto’s door alle nieuwe technische snufjes een voorsprong beginnen te krijgen op het racecircuit. Hij verliest daardoor races en komt in een serieuze achterstand in zijn favoriete sport. Dan is daar ook nog de arrogante en onaardige nieuweling Jackson Storm, die hem op flinke voorsprong blijft waardoor McQueen te veel geeft en zichzelf door te crashen uitschakeld. McQueen moet zichzelf hierna helemaal heruitvinden en krijgt daarbij waardevolle hulp van de vrouwelijke trainer Cruz Ramirez. Mede door haar hulp gaan ze proberen te laten zien dat McQueen nog lang niet klaar is met racen. Zal hij het gaan redden tijdens de grootste Piston Cup race ooit?

Cars 3 is weer een geweldig mooie en stoere Disney film, de animaties zijn echt weer super tof, mooi en kleurrijk. De eerste originele film is altijd moeilijk te evenaren, maar toch is dit derde deel echt wel te vergelijken met Cars 1 en echt oprecht ontzettend leuk. Cars 3 is in elk geval absoluut vele malen beter dan het vorige tweede deel. De film kijkt heerlijk weg en de omgevingen zijn indrukwekkend en erg realistisch. Als ouder kun je je misschien nog wel beter inleven in dit verhaal, aangezien je vaak ziet dat de jongere generatie je tegenwoordig met van alles probeert in te halen.

De film zit vol humor, echte goeie grappen, waar je hardop om moet lachen. En ondanks dat een film over raceauto’s snel gezien wordt als een film voor jongens is dit derde deel leuk voor het hele gezin, zowel jong als oud. Mede door de stoere vrouwelijke bijrol, die sterk neergezet is. De vrouwelijke Cruz Ramirez had zelf ooit ook de droom om een echte racewagen te worden, maar dit is nooit gelukt door de faalangst die ze had.

Vriendschap speelt weer een grote rol in Cars 3, eigenlijk loopt dat als een rode draad door de film heen. Daarnaast zitten er ook een aantal mooie boodschappen door het verhaal heen, die subtiel overgebracht worden. In het begin zijn er misschien nog wat strubbelingen tussen McQueen en Cruz, even later weten ze elkaar wel te waarderen en helpen en steunen ze elkaar.

Een klein minpuntje aan de film was dat takel van het toneel verdwenen leek te zijn, hij kwam slechts minimaal voor in de complete film. Wat erg jammer is, want takel heeft toch wel een grote fanclub achter zich.

Kortom, Cars 3 is absoluut de moeite van het kijken waard, zowel voor jong als voor oud. De film bevat prachtige animaties waar de kinderen geen genoeg van kunnen krijgen. Echt weer een stoere Disney film!

Recensie: Cars 3

Cars 3

1  2  3  4  5

Door een nieuwe generatie razendsnelle racers komt de legendarische carrière van Bliksem McQueen onverwachts tot een einde.

Verslagen, maar vastberaden om terug te keren naar zijn geliefde sport, heeft hij de hulp nodig van de enthousiaste, jonge race technicus Cruz Ramirez. Samen met haar - en de hulp uit andere, onverwachte hoeken - wil Bliksem laten zien dat #95 nog lang niet klaar is met racen. En dit wil hij bewijzen in de allergrootste arena van de Piston Cup tot nu toe!

Bekijk hier de trailer van Cars 3: