Recensie: Brothers for Life  RECENSIE

Recensie: Brothers for Life

De verloofde van ex-militair Roman wordt ontvoerd door wrede mensenhandelaars. Hierop besluit hij samen met zijn twee broers (of vrienden), die in het leger hebben gezeten, naar haar op zoek te gaan om haar terug te halen. Maar niet alleen dat staat op de planning, zij willen ook wraak nemen op de ontvoerders. In zijn zoektocht ontvangt hij hulp van detective Avery, die zelf een onderzoek leidt naar een groep mensenhandelaars. Alles wordt wel heel duister als ook blijkt dat de politie bij de mensenhandel betrokken is. Kunnen ze verloofde op tijd vinden? Of zijn ze te laat.

Na een redelijk lange introductie van de personages is Brothers for Life even heel spannend als de verloofde van Roman wordt ontvoerd en de film eindigt ook heel spannend. Maar op sommige stukken kakt de spanning een klein beetje in. Omdat je toch wilt weten of ze de verloofde van Roman op tijd kunnen vinden, blijf je verder kijken. Toch is het jammer dat de spanningsboog in de film niet aldoor hoog genoeg is, hierdoor verliest de kijker toch een beetje zijn interesse en gaat ondertussen andere dingen doen.

Bruce Willis heeft een veel kleinere rol in Brothers for Life dan gedacht. Hij speelt de rol van detective Avery en wordt groot op de voorkant afgebeeld. Hierdoor denk je toch dat hij een grote hoofdrol heeft in de film, maar dat valt helaas een beetje tegen. Hij verschijnt af en toe op het toneel en daar blijft het bij. Het draait in de film vooral om Roman en zijn broers. Dit terwijl Bruce Willis de film naar een hoger niveau had kunnen tillen, door bijvoorbeeld een veel intensievere samenwerking met Roman. Dit had Brothers for Life onderscheiden van andere films.

Brothers for Life is wel echt een harde actie film. Niks wordt mooier gemaakt dan het is en er gebeuren schokkende dingen. De scènes zijn realistisch weergegeven en het lijkt net alsof je naar een waargebeurd verhaal aan het kijken bent. Brothers for Life focust zich ook vooral op deze actie en minder op het verhaal of de personages. Er zit niet zo heel veel diepgang in en het doet daarnaast denken aan films zoals bijvoorbeeld Taken. De film is daardoor helaas niet heel vernieuwend.

Toch is Brothers for Life wel een redelijk vermakelijk om naar te kijken. Het is geen echte must-mee film, maar voor een avondje op de bank met vrienden is het een prima film. Er zitten een paar goede scènes in vol met actie, alleen valt de spanning af en toe weg. Toch houdt de film de aandacht van de kijker vast, vooral omdat je wilt weten hoe het afloopt.

Recensie: Brothers for Life

Brothers for Life

1  2  3  4  5

Brothers for Life aka Acts of Violence. Wanneer zijn verloofde wordt ontvoerd door mensenhandelaars, gaat ex-militair Roman samen met legermaatjes naar haar op zoek om haar terug te halen en wraak te nemen op de ontvoeders. Hij wordt in zijn zoektocht geholpen door detective Avery (Bruce Willis), die zelf onderzoek doet naar een groep notoire mensenhandelaars. Een spannende race tegen de klok begint, zeker als de politiemacht zelf betrokken blijkt te zijn bij de mensenhandel. Een keiharde actiefilm van de makers van End of Watch en Lone Survivor.

Bekijk hieronder de trailer: