Recensie: The spy who dumped me RECENSIE

Recensie: The Spy who dumped me

Mocht je een beetje suf zijn geworden van de hitte de afgelopen tijd, dan word je aan het begin van The Spy who Dumped me gelijk weer even wakker geschud met de nodige geweerschoten. Een treffen tussen vijandelijke spionnen op een markt in het buitenland verloopt verre van vriendelijk. Des te grappiger is het contrast met de afwisselende beelden van Audrey (Mila Kunis) in Los Angeles, die in een kroeg een videospelletje aan het spelen is waar ook veel schieten aan te pas komt. Audrey is jarig, maar is niet helemaal blij omdat ze pas geleden op een nare manier gedumpt is door haar vriend. In flashbacks zie je hoe ze hem op haar vorige verjaardag ontmoette, toen alles nog zo romantisch was. Maar was het dat ook echt? Als de werelden van de spionnen en de jarige Audrey zich daarna in rap tempo met elkaar vermengen blijkt dat haar ex niet was wie hij leek te zijn.

Als ex Drew (Justin Theroux) plotseling en niet via de voordeur, weer opduikt in het appartement van Audrey, is dat het startschot van een heldhaftig avontuur voor Audrey en haar beste vriendin Morgan (Kate McKinnon) dat ze dwars door heel Europa en zelfs Amsterdam leidt. Maar niet alleen heldhaftig, ook redelijk absurd. Niemand is te vertrouwen, en ze komen de meest gekke figuren tegen. De bijrollen zijn ijzersterk en heel komisch in The spy who dumped me. Let op de jongen met wie ze een kamer delen in een hostel, de turnster die hen wil vermoorden, de über-chauffeur, de twee huppelmeisjes die hun paspoort moeten inleveren, de heren die stoïcijns op tv naar de onnavolgbare Alf zitten te kijken, en nog vele anderen.

The spy who dumped me bevat verder een royale dosis geweld, eigenlijk is het een typische tieten-schieten-bandieten film maar dan nu een keertje met vrouwen in de hoofdrol. De dames blijken een talent te hebben voor het spionagewerk, ze blijken vindingrijk en snel te kunnen schakelen. Alles draait om het beschermen van een usb-stick zodat deze uiteindelijk in de juiste handen terechtkomt. Audrey en Morgan gaan heel ver om dat doel te bereiken! Het is ook een erg grappige film, waarin Mila Kunis wederom haar komisch talent laat stralen. Bij Kate McKinnon is dat echter wisselend. Soms komt ze gortdroog uit de hoek en moet je erg om haar lachen, andere keren is het gewoon echt too much en wordt het eerder een tikje irritant. Over the top is deze film sowieso, er is geen serieus momentje in te ontdekken. Daar moet je van houden, en als je dat doet dan is dit een zeer vermakelijke film! Het tempo ligt hoog en er zijn ook voldoende schrikmomentjes, zodat je je geen minuut verveelt. Wat meer chemie tussen de hoofdrolspeelsters zou er 5 hartjes van hebben gemaakt, maar helaas ontbrak het daar soms een beetje aan.

Eyecandy bevat de film trouwens ook nog, in de persoon van Sebastian (Sam Heughan als the spy who didn’t dump anyone) die afgezien van zijn niet onaardige looks ook een sterke acteerprestatie neerzette.

Recensie: The Spy who dumped me 4 hartjes

The Spy Who Dumped Me

1  2  3  4  5

Audrey (Mila Kunis) en Morgan (Kate McKinnon) raken per ongeluk verstrikt in een internationaal complot wanneer Audrey's ex een spion blijkt te zijn.

Audrey (Mila Kunis) en Morgan (Kate McKinnon) zijn twee beste vriendinnen in Los Angeles die onverwachts verstrikt raken in een internationale samenzwering als Audrey’s ex, die een spion blijkt te zijn, opduikt in hun appartement met een team van huurmoordenaars achter zich aan. Tot hun eigen grote verrassing belandt het duo midden in de actie en moeten ze dwars door Europa op de vlucht voor moordenaars en een verdachte maar ook zeer charmante Britse agent terwijl ze een plan maken om de wereld te redden.

Bekijk hieronder de trailer: