Recensie: Ready player one RECENSIE

Recensie: Ready player one

Ready Player One is de verfilming van het gelijknamige boek door Ernest Cline. Het boek is een sciencefiction boek die meerdere prijzen heeft gewonnen. Leuk om te weten dat Ernest Cline heeft bevestigd dat hij bezig is met een tweede deel.

Ready Player One is een film onder de regie van Steven Spielberg. Waardoor de film al gelijk een hoge verwachting schept. De film speelt zich af in 2045 waarin de wereld die wij kennen zeer is veranderd. De realiteit is zwaar en bijna iedereen woont in een sloppenwijk boven op elkaar. Om aan de realiteit te ontsnappen vlucht iedereen naar de virtuele realiteit in een virtuele wereld genaamd de ‘Oasis’. In de Oasis kan iedereen zijn die hij wil zijn en elk spelletje spelen die hij of zij wenst, de mogelijkheden zijn ongelimiteerd. Maar het ultieme spel is het vinden van de Easter Egg die verstopt is door de maker van de Oasis. Hiervoor moet je drie sleutels winnen door drie opdrachten te volbrengen. En degene die de Easter Egg wint zal de controle krijgen over de gehele Oasis en een triljoen dollars.

De film volgt een jongen genaamd Wade die jaagt op de Easter Egg. De film begint met een blik van de wereld in de toekomst waardoor je gelijk snapt dat mensen hieruit willen ontsnappen. De film is voor een groot gedeelte geanimeerd door de virtuele realiteit waar de film zich afspeelt. Dit wordt afgewisseld door de echte wereld met acteurs. De visuele effecten in de film zijn prachtig vormgegeven en maken de film fijn om naar te kijken. Het creativiteit niveau in de film is zeer hoog en zal vooral gamers aanspreken vanwege de vele videospelletjes die terugkomen hierin. Ook zijn er veel 80’s referenties die vooral 80’s kinderen zullen snappen. Het verhaal loopt snel en er gebeurt steeds veel. Waardoor de film onderhoudend is maar wat ook zorgt voor het probleem dat je vaak ziet bij boekverfilmingen namelijk dat je delen mist in de film. Zoals een goede karakterontwikkeling. Alles gaat net wat te snel.

De acteurs die ook de virtuele avatars spelen zijn allemaal nog niet heel bekend als acteur. Zo zal je geen grote namen terug zien in deze film. Het acteerniveau is redelijk maar niet heel sterk. Maar dit neemt niet weg dat de film zeer vermakelijk is met prachtige effecten, leuke referenties en een goede dosis humor. Vandaar ook de beoordeling van 4 hartjes. Ready Player One is een leuke scifi film die je aandacht zal vasthouden en niet snel verveelt. Zeker een film die ik nog eens zal opzetten.

Recensie: Ready player one

Ready Player One

1  2  3  4  5

Het verhaal speelt zich af in 2045 en de wereld staat op punt van instorten. De mensen zoeken hun redding in OASIS, een uitgestrekt virtual reality universum, gemaakt door de geniale en excentrieke James Halliday (Mark Rylance).

Als Halliday overlijdt, laat hij een immens fortuin na aan degene die als eerste het digitale Easter Egg vindt dat hij in OASIS heeft verstopt. Er ontstaat een ware jacht die de wereld in zijn greep houdt.

Als de jonge held Wade Watts (Tye Sheridan) besluit mee te doen, raakt hij verzeild in een halsbrekende en onwerkelijke zoektocht in een fantastische wereld vol mysteries, ontdekkingen en gevaar.

Bekijk hieronder de trailer: