Recensie: The hurricane heist RECENSIE

Recensie: The hurricane heist

In The hurricane heist bedenkt een groep hackers om tijdens de grootste orkaan ooit in de Verenigde Staten 600 miljoen dollar te stelen van een financiële instelling. De stad is geëvacueerd en alleen meteoroloog Will, zijn broer Toby en bewaakster Casey zijn nog in de stad. Samen moeten ze niet alleen de orkaan zien te overleven, maar er ook voor zorgen om de hackers te stoppen.

De synopsis van The hurricane heist belooft veel goeds. Het is een redelijk origineel concept dat zeker potentie heeft om een razendspannende film te worden. Op sommige momenten was dit ook zeker zo, maar op andere momenten was de film juist erg voorspelbaar. Met name de uitwerking van het verhaal was erg voorspelbaar voor de kijker. Daardoor viel een groot deel van de spanning weg en dat is jammer. Met als basis in het verhaal ‘de grootste orkaan ooit’ kan je zo ontzettend veel doen en de film spannend maken, maar de makers hebben hier echt steken laten liggen.

Een tweede minpunt is dat de orkaan ook helemaal niet aanvoelt als de grootste orkaan ooit in de Verenigde Staten. Tuurlijk voel je wel een lichte dreiging van de orkaan afkomen, maar nergens wordt hij écht dreigend of heb je het gevoel dat de orkaan echt een groot gevaar vormt. Dit is jammer, aangezien dit een groot deel van de spanning uit de film haalt. Wel moet er gezegd worden dat de makers van de film een aantal originele momenten hebben gecreëerd met de orkaan. Zo worden objecten door de hoofdpersonen als frisbees gebruikt met behulp van de wind. Hierdoor creëerden ze extra wapens om de tegenstanders mee te verslaan. Dit is iets wat ik persoonlijk nog niet eerder had gezien. En zo zaten er nog 1 of 2 originele momenten in de film.

De hoofdpersoon van The hurricane heist is meteoroloog Will, gespeeld door acteur Toby Kebbell. Hij moet de film als hoofdpersoon dragen, maar hij is hier helaas niet zo sterk in. Zijn acteerprestaties zijn niet zo sterk als de overige acteurs in de film en hij weet The hurricane heist hierdoor helaas ook niet echt te dragen. Dit is jammer en het zet je als kijker aan het nadenken of de film beter was geweest met een andere acteur in de hoofdrol.

Al met al is The hurricane heist een vermakelijk film om een avondje te kijken. Verwacht geen razendspannende film waarin de mensen niet alleen tegen de hackers maar ook tegen de orkaan strijden. Ondanks dat The hurricane heist steken laat vallen, weet de film de kijker zich voor anderhalfuur prima te vermaken. Jammer dat je de film daarna weer zo snel vergeten bent. The hurricane heist krijgt van mij 3 hartjes.

Recensie: The hurricane heist

The Hurricane Heist

1  2  3  4  5

Een groep jonge hackers bedenkt een meesterlijk plan om 600 miljoen dollar te stelen van een financiële instelling, en deze heist valt precies samen met de grootste orkaan ooit geregistreerd in de VS. De stad is al geëvacueerd en alleen meteoroloog Will (Tony Kebbel), zijn broer Toby (Ryan Kwanten) en bewaakster Casey (Maggie Grace) zijn nog over in de verlaten stad. Samen moeten ze niet alleen de orkaan zien te overleven, maar er ook voor zorgen dat de gehaaide dieven er niet met de roof van de eeuw vandoor gaan.