Recensie: Famous in Love - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Famous in Love - Seizoen 1

Hoe geweldig zou het zijn, wanneer je in L.A. studeert, je via een auditie de hoofdrol krijgt in de grootste film van het moment. Dit klinkt als een sprookje, maar in werkelijkheid is het hard werken, wanneer je daarnaast ook je studie wilt halen. Ook komt beroemd zijn met de nodige minder leuke aspecten, waar je dan als leek even mee om moet leren gaan. Denk hierbij aan paparazzi, maar ook vriendschappen die onder druk komen te staan.

In de televisieserie Famous in Love, gebaseerd op het boek van Rebecca Serle en geregiseerd door de regisseur van Pretty Little Liars (I. Marlene King) zien we hoe doorsnee student Paige (Bella Thorne – Shake it Up, the DUFF, Blended) doorbreekt na haar auditie voor de hoofdrol in een Hollywood Blockbuster. Paige moet zien te wennen aan haar supersterrenleven, en aan de onbetwistbare chemie met haar twee medehoofdpersonen. Daarnaast probeert ze ook haar werk voor school bij te houden en met haar vrienden op te trekken. Dit allemaal terwijl ze de hoogte- en dieptepunten beleeft die horen bij een leven als meest gewilde persoon van de stad.

De eerste aflevering begint met Paige die aankomt met een vliegtuig en belaagd wordt door journalisten. Met deze eerste scènes wordt gelijk ook de titel van de serie uitgelegd. Daarna gaat Famous in Love naar hoe het allemaal begon voor de student Paige. Het valt al gelijk op, dat met actrice Bella Thorne een uitstekende keus is gemaakt voor de rol van Paige. Aan de ene kant speelt ze een wat klunzige student, die te veel gaat praten, wanneer ze nerveus is. Aan de andere kant tovert een hoofdrol in film ‘Locked’ Paige om tot een echte filmster. Juist de wisseling tussen deze twee aspecten weet Bella Thorne goed neer te zetten. Daarnaast maakt het ‘klunzige’ aspect van de personage, Paige heel toegankelijk voor het kijkerspubliek.

Het verhaal van Famous in Love is niet origineel. We kennen natuurlijk veel meer films en series over dit onderwerp, Wel weet I. Marlene King, die ook Pretty Little Liars regisseerde), er wel een originele draai aan te geven. Zo loopt Paige binnen haar carrière als filmster tegen vele dingen op en doet ze lang niet alles perfect. Ook de vrienden van Paige worstelen met zaken, zoals het verrichten van seksueel getint werk om maar aan je collegegeld te kunnen komen. Dit zorgt voor onverwachte plotwendingen in het verhaal. Daarbij laat de serie zien dat beroemd zijn ook komt met vele nadelen, zoals de journalisten, maar ook de intriges, geldproblemen, image en dergelijke. Wel jammer dat hierbij, om de filmsterrenwereld uit te beelden, gekozen is voor vrij standaard personages, zoals Alexis en Rainer. Zijn filmsterren daadwerkelijk oppervlakkig of had men voor deze personages wat driedimensionaler kunnen maken?

Famous in Love is lang niet zo goed als Pretty Little Liars, maar wel een heerlijke romantische en komische serie, die gemakkelijk wegkijkt op een koude winteravond. Vooral hoofdrolspeelster Bella Thorne zet student/filmster Paige erg overtuigend neer. Jammer is wel dat een aantal andere personages wat vlak blijven. Leuk weetje is dat de serie in 2017 gelijk genomineerd is voor drie Teen Choice Awards. Helaas heeft TVLine bevestigt dat Famous in Love geen derde seizoen krijgt.

Recensie: Famous in Love  - Seizoen 1

Famous In Love - Seizoen 1

1  2  3  4  5

De nieuwe tv-serie Famous in Love, gebaseerd op het boek van Rebecca Serle en geregiseerd door de regisseur van Pretty Little Liars (I. Marlene King) werd in 2017 gelijk genomineerd voor 3 Teen Choice Awards. In Famous in Love zien we hoe doorsnee student Paige (Bella Thorne – Shake it Up, the DUFF, Blended) doorbreekt na haar auditie voor de hoofdrol in een Hollywood Blockbuster. Paige moet zien te wennen aan haar supersterrenleven, en aan de onbetwistbare chemie met haar twee medehoofdpersonen. Dit allemaal terwijl ze de hoogte- en dieptepunten beleeft die horen bij een leven als meest gewilde persoon van de stad.