Recensie: The Happytime murders RECENSIE

Recensie: The Happytime Murders

De regie is in handen van Brian Henson beter bekend als de zoon van de Muppets bedenker Jim Henson. De hoofdrollen in The Happytime Murders comédiennes Melissa McCarthy, Maya Rudolph en Elizabeth Banks.

In Los Angeles leven poppen als tweederangsburgers samen met normale mensen. Wanneer er een serie moorden wordt gepleegd op de bekende poppen uit de serie The Happytime Gang, moet detective Edwards (Melissa McCarthy) noodgedwongen samenwerken met haar ex-partner Phil Philips (Bill Barretta).  Maar als blijkt dat Phils ex-vriendin Jenny (Elizabeth Banks) het volgende slachtoffer is, leiden alle sporen maar naar één dader: hijzelf. Kunnen de twee voormalige vrienden het bijleggen om het moordmysterie op te lossen?

Met deze komedie lijkt Brian Henson zich te verzetten tegen het nalatenschap van zijn vader. Jim Henson was namelijk de bedenker van onder andere Sesamstraat en The Muppet Show. Brian is echter van mening dat deze poppen niet alleen ingezet hoeven te worden voor kinderen en besluit daarom om een komedie voor volwassenen te maken. De film wordt helaas erg slecht ontvangen door het publiek en behaalt zeer slechte recensies. De film verdient net iets meer dan de helft van het budget terug. Hierdoor wordt hij gezien als een grote tegenvaller.

The Happytime Murders begint met Phil Philips die in een oude Cadillac door L.A. rijdt. Het is meteen duidelijk dat dit geen normale Muppets film is. Dit zie je wanneer hij voor zijn eerste zaak naar een seksshop moet. Dit zorgt gelijk voor de nodige hilariteit, waarbij er op een interessante manier met de wisselwerking tussen de gewone mens en pop gespeeld wordt. Het “noir” tintje is ook origineel gevonden maar Henson had er nog wat meer de focus op mogen leggen.

De grappen worden naarmate de film vordert meer en meer uitgemolken maar het feit dat het poppen zijn rechtvaardigt dit. Als het gewone acteurs waren geweest, zouden de grappen toch niet zo overkomen als nu het geval is en zelfs irritant gevonden worden. Hoogstaande humor hoef je hier dan ook niet te verwachten, maar het is zeer zeker niet de slechtste komedie die uitgebracht is. Het is jammer dat alles net niet goed uit de verf komt, het idee is super, maar de afwerking bij lange na niet.

De comédiennes hebben alle drie een erg leuke rol. Ze leven zich in en brengen hun personage op een plezierige manier tot leven. Ook hun samenwerking met de poppen komt waarheidsgetrouw over. Bill Barretta mag hier wel in de spotlight gezet worden. Hij is het hoofdpersonage en geeft geweldig stemwerk.

De mix van poppen en mensen maakt het erg leuk en anders dan anders. In deze film moet je de onschuld van de Muppet- en Sesamstraat-show niet verwachten. De film is echt bedoeld voor volwassenen, hij is niet geschikt voor kinderen. The Happytime Murders is origineel en voor wie deze platte humor kan waarderen is hij erg plezierig om te zien. Zonder twijfel een vermakelijke film die zichzelf geen moment serieus neemt en gelukkig ook niet langer dan anderhalf uur duurt.

Recensie: The Happytime murders

The Happytime Murders

1  2  3  4  5

In de onderwereld van Los Angeles leven puppets als tweederangsburgers samen met mensen.

Een seriemoordenaar heeft het gemunt op de bekende puppets uit de kinderserie The Happytime Gang. Detective Edwards (Melissa McCarthy) moet noodgedwongen weer samenwerken met haar ex-partner Phil Philips, zelf een puppet, om de lugubere moordzaak op te lossen. Wanneer blijkt dat Phil’s ex-vriendin Jenny (Elizabeth Banks) het volgende slachtoffer is, leiden alle sporen maar naar één dader: hijzelf.

Bekijk hieronder de trailer: