Recensie: Hoe tem je een draak 3 RECENSIE

Recensie: Hoe tem je een draak 3

In dit derde en laatste deel van de Hoe tem je een draak-serie is Hikkie het stamhoofd van Berk. Hij en zijn trouwe Helleveegdraak Tandloos doen hun best om zo veel mogelijk draken te redden, zodat ze in vrijheid kunnen leven in hun dorp. Maar hoe groter de kolonie wordt, hoe groter de dreiging om gevonden te worden. En als de draken gevonden worden, zullen ze van de Berkers afgepakt worden!

Net als in de eerdere Hoe tem je een draak films, zijn Tandloos en Hikkie beste vrienden. Ze zijn bijna niet uit elkaar te krijgen, maar zodra de liefde in het spel komt, blijkt het toch moeilijker te zijn om trouw te blijven aan alleen je beste maatje. Dit zorgt voor grappige, maar ook hartverscheurende scènes. Ondanks dat we het over een animatiefilm hebben, is dit een realistisch gevolg. Zo gaat het nu eenmaal, dus het zou raar zijn als dit in de film niet zo is.

Bijna iedereen is wel een beetje verliefd op Tandloos – de aandoenlijke, maar wanneer nodig, dodelijke draak. Hij is ook wel een onhandig schepsel, maar dit zorgt voornamelijk voor hilarische scènes. Wanneer hij verliefd wordt op een vrouwelijke Helleveeg, probeert hij haar voor zich te winnen. Dit zorgt voor een hoop grappige situaties, wat ook te verwachten valt van deze filmreeks. Zowel in de eerste als in de tweede film zit veel humor verwerkt, en daardoor zou het gek zijn als er in deel 3 niets te lachen viel.

De animatie in de film is prachtig. Alles ziet er realistisch uit, en er wordt mooi ingespeeld op licht en schaduw. In donkere stukjes wordt er gebruik gemaakt van vuur, waardoor het beeld opgelicht wordt. In de drakenwereld waar Hikkie en Astrid komen, zien we een soort neon effect op de draken en de omgeving, en dit zorgt voor adembenemend mooie beelden.

Naast de mooie beelden is er ook passende muziek gebruikt in Hoe tem je een draak 3. Hiermee wordt op de goede momenten spanning opgebouwd of romantiek aangekondigd. Zoals altijd heeft muziek een belangrijke bijdrage aan het eindresultaat, en in dit geval heeft dat goed uitgepakt.

Hoe tem je een draak 3 is een leuke film, en een goed einde voor de trilogie. Als je van de eerdere films genoten hebt, is het zeker de moeite waard om deze te gaan bekijken.

Recensie: Hoe tem je een draak 3

Hoe Tem Je Een Draak 3 (How To Train Your Dragon 3)

1  2  3  4  5

Wat begon met de onwaarschijnlijke vriendschap tussen een jonge Viking en een echte Helleveeg-draak is nu uitgegroeid tot een trilogie over de avonturen van Hikkie en Tandloos. In dit nieuwe hoofdstuk ontdekken ze eindelijk waar ze voor bestemd zijn: Hikkie wordt het hoofd van het dorp Berk met Astrid aan zijn zijde, en Tandloos wordt de leider van de draken. Dan worden ze geconfronteerd met een levensbedreigend gevaar en valt Tandloos voor een Hemelfeeks-draak op. De vriendschap tussen Hikkie en Tandloos wordt hierdoor meer dan ooit op de proef gesteld.

Regisseur Dean DeBlois en de hele Amerikaanse sterrencast doen allemaal weer mee aan How to Train Your Dragon 3. Productie is in handen van Brad Lewis (Ratatouille, ANTZ) en Bonnie Arnold, de vaste producente van de How to Train Your Dragon-films (en daarnaast ook Toy Story en Tarzan). In de Nederlandse versie met de stemmen van o.a. Patrick Martens (Hikkie), Terence Schreurs (Astrid).

Bekijk hieronder de trailer: