Recensie: Arrow seizoen 6 RECENSIE

Recensie: Arrow - Seizoen 6

Lian Yu is vernietigd door een grote explosie in seizoen 5 en Oliver Queen keert terug naar huis, naar Star City. Hier staat hem een hele grote uitdaging te wachten. Een uitdaging waar hij nog niet eerder mee te maken heeft gehad. Hij moet namelijk een vader zijn voor zijn zoon William. Oliver is van plan om er het beste van te maken als de burgemeester en Green Arrow van Star City. Maar dat wordt lastig als hij bedreigd wordt door verschillende vijanden.

Het einde van Arrow seizoen 5 was sterk en de hoop is dat de makers dit een beetje weten vast te houden in het nieuwe seizoen. Ze zijn hier deels in geslaagd. Er zitten namelijk een aantal zwakke en een aantal sterke verhaallijnen in Arrow seizoen 6. Wederom is de tweede helft van het seizoen spannender dan het eerste gedeelte. Het lijkt dus alsof de makers van Arrow in een soort vicieuze cirkel terecht zijn gekomen. Een zwak begin en een sterk einde.

Het interessantste aan het eerste deel van Arrow seizoen 6 was de moeizame relatie tussen Oliver en zijn zoon William. Na de plotselinge dood van zijn moeder gaat William bij zijn vader wonen, die hij maar amper kent. Als fan is het leuk om te zien hoe Oliver hiermee om probeert te gaan. Het is weer eens iets anders dan dat hij het op moet nemen tegen de slechteriken die Star City proberen te verwoesten. Helaas verschijnen die dan ook alweer veel te snel op het toneel.

Zo keert Black Siren terug in Arrow seizoen 6. Dit is de kwaadaardige dubbelganger van Sara Lance uit een andere wereld. Waarschijnlijk had Black Siren voor een beetje opschudding moeten zorgen dit seizoen, maar dat lijkt niet helemaal gelukt. Het zorgt bij de kijker alleen maar voor verwarring. Vooral omdat ze maar niet kan besluiten bij wie ze nou hoort. Is ze nou goed of slecht? Black Siren is daarom zeker geen sterke toevoeging aan het verhaal in Arrow seizoen 6, maar naar het einde van het seizoen kom je er wel achter dat ze een belangrijke rol speelt in het afscheid van één van de personages en dus onmisbaar is.

Zoals we gewend zijn zitten er in Arrow ook weer ‘echte’ vijanden verwerkt die het leven van Oliver Queen en zijn team moeilijk maken. In Arrow seizoen 6 zijn dit Cayden James en Ricardo Diaz. Cayden James is niet echt een vijand waar je bang van wordt en hierdoor is de eerste helft van Arrow seizoen 6 dus een klein beetje saai en voorspelbaar. Gelukkig verschijnt Ricardo Diaz in de tweede helft op het toneel en hij zorgt voor de nodige opschudding. Hierdoor werden de afleveringen toch wel iets spannender om naar te kijken. Hij is namelijk een goed uitgewerkte slechterik met een mooi achtergrondverhaal en Kirk Acevedo weet het personage op een angstaanjagende manier neer te zetten.

De serie leunt erg op de kwaliteiten van Stephen Amell als de Green Arrow. Hij is een erg goede acteur en weet zijn rol, zelfs na 5 seizoenen, nog steeds sterk neer te zetten. Ook David Ramsey en Emily Bett Rickards weten hun personages, John Diggle en Felicity Smoak, weer goed neer te zetten waardoor Arrow seizoen 6 leuk is om naar te kijken, hoewel sommige verhaallijnen dus een beetje zwak zijn.

Kortom, als je fan bent van Arrow dan is seizoen 6 zeker wel leuk om te gaan kijken. Helaas merk je wel dat de makers af en toe gewoon niet weten waar ze naartoe moeten met het verhaal, waardoor er veel onnodige verhaallijnen langskomen die afbreuk doen aan de eerdere seizoenen van Arrow. Toch blijft de Green Arrow interessant en ben je benieuwd naar het volgende seizoen.

Recensie: Arrow - Seizoen 6

Arrow - Seizoen 6

1  2  3  4  5

Dit is het zesde seizoen van de DC Comics hitserie Arrow. Arrow... Zijn gevecht. Zijn stad. Zijn nalatenschap. Genomineerd voor 5 Teen Choice Awards in 2013! Gebaseerd op de personage van Green Arrow, superheld van de DC Comics universe.