Recensie: Little RECENSIE

Recensie: Little

In Little volgen we de succesvolle zakenvrouw Jordan. Op een dag wordt ze in haar perfecte leven vervloekt en wordt ze de volgende dag wakker als… little. Jordan wordt dus wakker als zichzelf, maar dan als 13-jarige. Wat blijkt is dat ze in de loop der jaren behoorlijk is veranderd en de vraag is: welke Jordan wil ze nu zijn in de toekomst?

Regina Hall speelt hoofdpersoon Jordan, al zien we haar eigenlijk maar weinig. De echte powervrouw in deze film is Marsai Martin. Ze speelt de jonge Jordan fantastisch. Marsai maakt een verfrissende, jonge indruk en heeft een zeer goed gevoel voor timing. Haar gezichtsuitdrukkingen spreken boekdelen en ze speelt Jordan met attitude en flair, waarin ze af en toe wat van haar kwetsbaarheden laat zien. Issa Rae speelt de rol van assistente van Jordan, die zwoegt en ploetert om het haar zeer pittige bazin naar de zin te maken en hopelijk ooit een promotie te kunnen krijgen. Ook zij is een vrij nieuw gezicht in de filmwereld, maar is desalniettemin prima in haar rol wanneer ze niet in de valkuil trapt van over the top acteren.

Het beste aan Little is dat deze film een heerlijke bitchy humor heeft, waarvan vele vrouwen zullen genieten. De cast heeft duidelijk plezier en kent een aantal grappige momenten, zeker ook dankzij kleine rollen van hottie Justin Hartley en de moves van Luke James. Echter, het is de vraag of we het fenomeen van de bodyswitch-films nu niet een keer los moeten laten? Little is namelijk weinig origineel. Ook zit de film niet heel goed in elkaar, waarvan vooral de scène in het restaurant een duidelijk bewijs is. De film lijkt een soort van rode draad te missen. Waar andere romantische komedies, met of zonder bodyswitch thema, succesvol zijn in het meegeven van een wijze les laat Little kansen liggen. We zien ook niet echt een duidelijke struggle van de hoofdpersonages. Ineens verandert het karakter van Jordan, maar we worden als kijker niet echt meegenomen in het proces. En alhoewel de jonge Marsai Martin fantastisch speelt, en we hopelijk nog veel van haar gaan zien en horen, kan zij deze gaten in het plot niet rechttrekken. Het gevolg is dat we als kijker niet echt meeleven met de hoofdpersonages.

Little is een prima romantische komedie, goed voor een avond vermaak, maar geen hoogvlieger in het genre.

Recensie: Little

Little

1  2  3  4  5

In Little volgen we het verhaal van Jordan. Ze is een keiharde girlboss en een echte zakenvrouw. Ze is niet heel erg aardig tegen de mensen om haar heen en dan loopt ze het verkeerde meisje tegen het lijf. Zij wenst dat Jordan haar leeftijd is zodat ze het tegen haar op kan nemen. De volgende ochtend wordt Jordan wakker als tiener. Haar hele leven wordt overhoop gegooid. De man waar ze verliefd op wordt is onbereikbaar door het leeftijdsverschil en de enige waar ze mee kan praten is haar assistente, April.

Bekijk hieronder de trailer: