Recensie: The Hustle RECENSIE

Recensie: The Hustle

In The Hustle volgen we twee vrouwelijke con-artists. Beiden zijn zeer verschillend, maar wanneer ze in elkaars wereld gaan opereren brengt het hun goed lopende zaakjes in gevaar. Ze besluiten samen te gaan werken en zetten hun zinnen op een jonge tech-miljardair. Het motto: no man will ever believe a woman is smarter than him.

De twee vrouwelijke oplichters worden gespeeld door Anne Hathaway en Rebel Wilson. Deze vrouwen zijn behoorlijke tegenpolen en dat is dan ook vooral waar de film om draait. Rebel Wilson speelt eigenlijk zoals ze altijd speelt. Ook The Hustle zit vol met grapjes over haar gewicht en ze is weer intens klunzig. Rebel Wilson is in deze film vaak op het randje, of zelfs erover, als het gaat om over de top; flauw en irritant. The Hustle is vooral bewijs dat Rebel Wilson beter werkt in leuke bijrolletjes. Gelukkig is daar Anne Hathaway om het een beetje in balans te brengen. Anne Hathaway is classy, succesvol en stijlvol en dit speelt ze zeer natuurlijk. Haar rol is zeer intrigerend, als goed doordachte zakenvrouw, en het is leuk om haar eens in een echte komedie te zien. Ook opvallend is de fantastische garderobe van outfits die we Anne Hathaway zien dragen in deze film.

Vrij nieuw in de filmwereld is acteur Alex Sharp, die hier de rol van tech-miljardair speelt. Hij wordt gezien als een veelbelovende acteur en in The Hustle wordt zichtbaar waarom. Hij speelt overtuigend de rol van Thomas: een lieve en zorgzame jongen die het zwaar te verduren krijgt tussen alle chaos die de twee vrouwen veroorzaken.

The Hustle, een gender acceptabele remake van Dirty rotten scoundrels, begint met een leuk plot, maar de film blijft een beetje onsamenhangend. De film kent weinig diepgang, maar ja… wat verwacht je van een komedie? Het is jammer dat het plot naarmate de film vordert zoveel steken laat vallen. Zo draait de film om 'foute, rijke mannen geld afhandig maken' en presenteert de film zichzelf als feministisch, maar gaat het uiteindelijk meer en meer over seks. The Hustle is vooral lomp; de humor is flauw en plat. Als dat is waar je van houdt, dan heb je absoluut een goede avond met The Hustle.

Recensie: The Hustle

The Hustle

1  2  3  4  5

In The Hustle volgen we Rebel Wilson, een dievegge die tijdens het oplichten van een man Anne Hathaway tegenkomt. De twee besluiten samen te gaan werken om het op te nemen tegen de mannen die hun onrecht hebben aangedaan. Het karakter van Wilson blijkt nog een hoop te leren over hoe je iemand oplicht. Het karakter van Anne Hathaway is een professionele oplichtster en ze besluit om Wilsons karakter de kneepjes van het vak te leren.

Bekijk hieronder de trailer: